Uniek of niet uniek?

  • Kees

    Hallo,

    Ik lees hier vaak verhalen van mensen en ik weet uit eigen ervaring dat als mensen eenmaal op Samos zijn geweest veel vaker blijven komen op Samos

    Mijn vraag is of dit nu zo uniek is of vergis ik me, voor mezelf weet ik het wel maar wat ik me afvraag is wat mensen beweegt om voor de zoveelste keer naar dat eilandje te gaan.

    Kees

  • Mariët

    Ik denk dat het niet zo uniek is Kees want als je eenmaal je plekje hebt gevonden waar je je thuis voelt op een eiland of vasteland dan wil je daar steeds terugkomen. Wij hebben dat gevoel alleen op meerdere eilanden en we hebben ze nog niet eens allemaal gezien in die 25 jaar omdat we toch af en toe wer naar eilanden teruggaan waar we weer zo naar terug verlangen. Eigenlijk zouden we dat gevoel wat jij hebt, en velen met jou, ook wel willen hebben want nu zijn we elke keer weer aan het uitzoeken: waar gaan we volgende jaar naar toe?

    Het is dus wel zo dat een paar eilanden daar voor ons wel in voor in aanmerking voor komen: Lesbos, Samos, Lefkas en Kreta en nu zijn we wer op Chios geweest en dat was ook weer prachtig. Er zijn ook eilanden waar ik echt niet meer naar terug hoef: die eilanden daar hadden we dus niets mee.

    Heb jij een eigen huisje daar want dat zouden wij dus wel graag willen: een heel mooi eigen plekje op een van de eilanden die ik noemde en dat we dan daar de rust vinden in de vakanties. Dat lijkt me dus eigenlijk wel uniek en dan maken Samos of Lesbos wel de grootste kans. Eigenlijk willen we naar niet zo'n heel groot eiland bij een gezellig havenplaatsje en er moet een vliegveld op dat eiland zijn. Wij rijden beiden geen auto dus dat moet je dan wel meenemen in je beslissing.

    We gaan straks in september naar de andere kant van Kreta (noord-west-kant) waar we ook nog nooit zijn geweest en ik heb gehoord dat het daar ook prachtig is dus dat is toch ook elke keer wel weer spannend waar je terecht komt.

    Kortom wij zijn er nog niet uit en ik hoop eigenlijk dat dit wel binnenkort gebeurt dus wie weet zien we je nog wel eens op Samos.

    Groetjes Mariët

  • netty

    hallo Kees, ja ik vind het wel uniek. Ik ben zelf meestal zo als ik het eenmaal gezien heb is het oke. Dan wil ik weer wat anders zien.

    Met Samos is dat anders. Toen ik er de eerste keer was. De eerste dag dacht ik wat doe ik hier. Ik vond het vreselijk. Ik werd opgenomen door de plaatselijke griekse bevolking uit Pythagorion en ik kan me geen lievere mensen bedenken.

    Ik ga nu meestal 2x per jaar naar samos. Altijd naar hetzelfde dorpje en hetzelfde app. (paris sea of paris hill, beide van zelfde eigenaar).

    Als ik weer naar huis ga, doe ik dat met heimwee.

    groet netty

  • corry

    Hoi Kees,

    Ja wij zijn ook helemaal gek van Samos. In oktober gaan we voor de 6e keer naar Samos. Of je nu in het voorjaar of najaar komt het is er altijd mooi. We voelen ons daar thuis, lieve mensen. lekker eten en een prachtige natuur om te wandelen.Mooie stranden, wat wil een mens nog meer.

    Ik wens je nog veel fijne vakanties toe op Samos.

  • Brigitte

    Helo Kees,

    Wij hadden reeds verscheidene Griekse eilanden bezocht (sommige meerdere malen) : Corfu;Skiathos,Rhodos,Kreta,Kos, Lesbos,Chios,Santorini,Kalymnos en natuurlijk SAMOS (reeds 16 maal en in september weer)

    De eerste maal dat wij naar Samos gingen, vonden wij het het einde !

    Een combinatie van verschillende eilanden : de cypressen van Corfu, sommige heuvels deden ons aan Kreta denken,;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;We waren onmiddellijk verkocht aan dit eiland!!!!!!!!!!!!!!!!!Ik weet er zijn nog andere eilanden, maar hier voelen we ons nu thuis.

    Soms overwegen we wel ergens anders naar toe te gaan, maar na deductie blijft Samos over. Ons hart is daar !

    Een paar van onze Nederlandse vrienden waren verleden jaar naar Kreta gegaan maar in gedachte zaten ze op Samos. Bijgevolg gaan ze nu in september net als wij ook terug naar Pythagorion !!!!!!!!!!!!

    Zalig!

    Groejes.

    Brigitte

  • Kees

    Hallo Mariët,

    Het eerste jaar dat we naar Samos gingen is dat gevoel gelijk gekomen, en wij hadden ook aardig wat locaties gehad, maar als ik al die andere locaties vergelijk met Samos steekt Samos er toch met kop en schouders bovenuit.

    Vaak heb ik het gevoel gehad dat de locatie prachtig was maar dat je merkt dat de lokale bevolking erop uit is zo snel mogelijk en met zo weinig mogelijk inspanning jou zoveel mogelijk geld afhandig wil maken.

    Tijdens mijn eerste vakantie op Samos kreeg mijn dochter kinkhoest, dus hoesten, hoesten en nog eens hoesten, van alle kanten werd hulp geboden, iedereen was bezorgd en wilde alles doen om ze een beetje van dat hoesten af te helpen, obers met speciale drankjes, in restaurantjes kwamen ze met speciale dingen, zelfs bezorgde taxi-chauffeurs dat kind is enorm verwend die weken, en dat allemaal uit menselijkheid of liefde voor medemens maar zonder enig winstbejag.

    En dat gevoel is me altijd bij gebleven, zelfs zo erg dat ik er een website over gemaakt heb en dat wij niet meer hoeven na te denken waar we dit jaar weer heen zullen gaan want voor ons zal dat in ieder geval Samos blijven.

    Groetjes Kees

  • Kees

    Hallo Netty,

    2 keer per jaar, hmmmm je maakt me nog jaloers maar ik begrijp waarom, ik zou er best kunnen wonen maar ja dat zal voorlopig wel een illusie blijven.

    Groetjes Kees

  • Kees

    Dank je Corry,

    Wij komen altijd in het hoogseizoen, de eerste jaren dat we gingen was het dan altijd keidruk nu is dat wat minder en eigenlijk precies goed voor ons.

    1 x ben ik door familie-omstandigheden uit moeten wijken naar de herfstvakantie, wat lekker dat je dan in Nederland op het vliegtuig stap met 12 graden en regen en je komt dan daar waar het gemakkelijk nog 25 graden wordt en stralend weer, maar ja je moet dan ook weer eens terug en dat is wat minder dan.

    Uiteraard ook nog heel veel mooie vakanties op Samos toegewenst.

    Kees

  • Kees

    Hai Brigitte,

    Wat ik me dan afvraag is wat Samos dan zo speciaal maakt bij jou?

    Is dat dan inderdaad die mix van verschillende eilanden of is dat wat anders

    Alvast heel veel plezier in September!

    Groeten Kees.

    PS. Ik zou bijna een chatbox gaan starten voor Samosliefhebbers, reageren op dit prikbord gaat een aardige tijd in beslag nemen langzamerhand……lol

  • Ad

    Wat is uniek?

    Wij komen nu 14 jaar op Samos in het schilderachtige plaatsje Kokkari. De laatste 6 jaar gaan we in het voorjaar en in het najaar. De laatste jaren zie steeds meer dezelfde mensen terugkomen. Als je eenmaal op Samos geweest bent dan kom je gewoon terug, want de natuur is er schitterend, de mensen gastvrij. Tijdens het wandelen komen wij regelmatig in het plaatsje Vourliotes, de eigenaar van een taverne vroeg aan mij, hoe lang kom je hier al? Ik zei 14 jaar, hij zei dan ben je nu een Samioot. Wij voelen ons daar thuis, wij zeggen ook niet dat wij op vakantie gaan, maar wij gaan naar huis.Kees schreef:

    >

    > Hai Brigitte,

    >

    > Wat ik me dan afvraag is wat Samos dan zo speciaal maakt bij

    > jou?

    > Is dat dan inderdaad die mix van verschillende eilanden of is

    > dat wat anders

    >

    > Alvast heel veel plezier in September!

    >

    > Groeten Kees.

    >

    > PS. Ik zou bijna een chatbox gaan starten voor

    > Samosliefhebbers, reageren op dit prikbord gaat een aardige

    > tijd in beslag nemen langzamerhand……lol