Uniek of niet uniek?

  • Mariët

    Hoi Ad

    Ga je dan ook altijd naar de zelfde accomodatie toe als je naar Kokkari gaat? Wij zijn (al een aantal jaartjes geleden) ook in Kokkari geweest en vonden het echt het gezelligste plekje van Samos dus als we terug zouden gaan zou dat toch weer Kokkari worden.

    Mariët

  • Brigitte

    Helo Kees,

    De natuur speelt een belangrijke rol, maar hoofdzakelijk ook de uitgebreide vriendenkring die we intussen opgebouwd hebben.

    We denken er zelfs aan om later iets te kopen op Samos, maar als je de prijzen ziet, is het geen lachertje! Ze vragen al gemakkelijk 15O.000 EUR voor een woning en dat vind ik zelf veel geld.

    Ken jij toevallig IMMO-kantoren op SAMOS ?

    Ik ken maar een web-side : samos-properties ………………maar zijn er nog andere op Samos zelf ?

    Alvast bedankt

    Brigitte

  • Mariët

    Kan je niks huren Brigitte, gewoon net als de huurhuizen hier, dat is niet zo definitief en je kunt er altijd weer vanaf (als je dat zou willen wat wel niet zo zal zijn natuurlijk). De eigenaar blijft dan waarschijnlijk ook verantwoordelijk voor het grote onderhoud (ik bedoel natuurlijk niet schilderen en kleine klusjes of zo) en die kan er dan misschien een beetje een oogje op houden als jullie er niet zijn.

    Vorig jaar heben wij meegemaakt dat er een huis te huur was op Kreta (ging later niet door voor ons maar wel voor een ander maar dat is een ander verhaal) dus het wordt wel gedaan.

    Er staan zoveel huizen leeg en vaak zijn het erfstukken en het bezit van meerdere gezinsleden en dan verhuren ze misschien liever dan dat ze verkopen.

    Ik weet niet of dat op Samos ook zo is maar op Kreta was dat dus wel zo.

    Als wij iets van ons zelf zouden willen zouden we dat ook liever willen want kopen: ja die prijzen zijn inderdaad toch wel erg hoog.

    Groetjes Mariët

  • Brigitte

    Helo,

    We willen wel degelijk iets kopen, maar hoe langer we wachten hoe meer de prijzen zullen stijgen……………denk ik

    Als je iets van je zelf hebt kun je het doorverhuren aan vrienden en familie.

    En later als je gepensionneerd bent, hoef je geen huishuur meer te betalen, want dan heb je je eigen stekje

    Als als je huur moet betalen van je pensioentje, dan blijft er niet veel meer over hé?

    We zien wel !

    Onze vrienden op Samos zullen ook uitkijken en ons iets laten weten als zij iets zien wat in aanmerking komt.

    Het voordeel is dat wij vrienden hebben op Samos die in de bouw zitten, alsook elktriekers en mensen die sanitair plaatsen.

    Groetjes

    Brigitte

  • Kees

    Hallo Brigitte,

    Samos Properties is de meest serieuze ,

    ook is er Alekos met Ambisious Projects, hij is getrouwd met de Nederlandse huisarts Renske Mast uit Pythagorion.

    Hij heeft geen internetwebsite maar wel veel interesante properties

    gewoon een email sturen en je krijgt antwoord van hem

    alexstav@otenet.gr

    Groetjes Kees

  • tjitze

    kees ik weet niet of jij ook van plan bent om naar samos te gaan maar ik raad het je aan

    de natuur is er mooi de mensen vriendelijk en het eten heerlijk

    ook ik heb het gevoel als ik weer op samos geland ben weer thuis te zijn

    ben dit jaar twee keer geweest en ga in september voor de derde keer

    totaal wordt dat dan mijn 27e keer

    heb diverse andere eilanden bezocht maar geen een kan er tippen aan samos

    uitleggen kan ik niet waarom samos mij zo aantrekt maar ik zou zeggen kijk er zelf eens en oordeel dan je vindt het geweldig of je vindt het niks het scheelt veel wat je zoekt

    groetjes

    tjitze

  • Mariët

    Ik hoop voor je dat het lukt Brigitte want het is wel een droom die uitkomt hè? Morgen trekking staatsloterij: wie weet vallen we in de prijzen dan komt de droom wat dichterbij.

    Succes

    Mariët

  • Kees

    Tjitze,

    Ja ben wel van plan naar Samos te gaan over twee weken, voor de 7e keer, maar dat is niet te vergelijken met die 27 keer van jou….lol

    Groetjes Kees

  • Rob en Ria

    hahaha ,en ik woon er gewoon lekker!!!!!!!!!!!!!!!

    Waarom? Stom toeval denk ik. Robby woonde er al! en ik ben nu niet meer alleen stapel verliefd op Robby ,maar ook op dit beeldschone eiland! En weet je ??in de wintertijd is het hier …zalig!

    groet Ria

  • Mariët

    Ik ben “gezond” jaloers op je Ria. Geniet maar lekker op het schitterende Samos.

    Groetjes Mariët