geen certificaat

  • Noortje

    Wij hebben geen certificaat, alleen een autorijbewijs.

    Ik weet niet of dat wat uitmaakt?

    Alvast bedankt.

    Noortje

  • Angelique

    Als je een rijbewijs hebt voor de auto kun je op ieder groot postkantoor gewoon een brommercertificaat kopen. In guldens koste dat toen ongeveer 25,00.

  • Mariët

    Vergeet alleen niet dat het toesturen van het brommercertificaat minstens twee weken duurt. Bij ons kwam de eerste na twee en een halve week en de andere pas een week later.

    Het kost € 13,50 per stuk.

    Je hebt hier trouwens geen gewoon rijbewijs voor nodig hoor, wel even een pasfoto meenemen.

    Groetjes Mariët

  • Angelique

    Of je je brommercertificaat zonder rijbewijs kan halen is afhankelijk van je leeftijd.

    Als je voor 1985 geboren bent kun je hem gewoon halen ( ik kan hier een jaartje naast zitten ) daarna moet je er examen voor doen of je rijbewijs hebben gehaald.

    Dit was in ieder geval de regel op het moment dat ze een certificaat verplicht stelde.

    Het lijkt me dat die regel nog steeds zo is anders zou dat betekenen dat iedereen hem zomaar op het postkantoor zou kunnen halen zonder theorie examen te moeten doen.

  • Mariët

    Ja dat klopt, je moet boven de 18 zijn om het zonder rijexamen te verkrijgen..

  • Noortje

    Ja, je hebt gelijk. Wij hebben eer een geprobeerd te halen maar je moet zelfs voor 1980 geboren zijn wil je er een verkrijgen en mijn vriend is in 1983 geboren.

    Is balen, maar dat maakt niet uit. Ik heb begrepen dat er genoeg mogelijkheden zijn tot vervoer op samos. Bedankt voor de reactie.

    Noortje

  • Angelique

    Hoi Noortje.

    Maar kon hij hem niet gewoon halen toen hij zijn rijbewijs liet zien???

    Want het gaat er om dat je je theorie hebt gehaald.

    Wij hebben zelf een auto gehuurd voor die twee weken dat we gaan.

    Heel veel plezier in ieder geval, nog één weekje en dan gaan wij lekker.

    Rond deze tijd zijn we er zelfs al.

    Groetjes Angelique

  • Noortje

    Hoi Angelique,

    Nee, hij heeft echt alles geprobeerd, samen met die man van het postkantoor heeft hij nog gekeken en je moet echt voor 1980 geboren zijn om zo'n certificaat te krijgen of je moet echt een cursus scooterrijden gaan volgen en aangezien wij over twee weken al gaan is daar te weinig tijd voor zei die man….

    Maar k heb al een beetje contact gehad met een scooterverhuurder op samos en die zei dat er wel wat te regelen viel, dus we zien wel.

    Een hele prettige vakantie!!!!

    Groetjes noortje

  • Mariët

    Volgens mij was je dan toch te laat geweest want het duurt echt even voor je die dingen in huis hebt en dat zou wel erg krap in de tijd zijn.

    Het lukt vaak wel om met je rijbewijs een scooter te huren maar officieel mag het dus niet maar het lukt jullie vast wel (zoals je zelf al schrijft) . Rij maar wel voorzichtig want als er wat gebeurt dan weet ik niet wat de gevolgen zijn als je dat certificaat niet hebt.

    Succes een een hele fijne vakantie

    Mariët

  • Angelique

    Nou ja, in ieder geval weten we het antwoord als er weer eens zo een vraag op het prikbord komt te staan !!!!!!!!