geen certificaat

  • Angelique

    Ik heb even op de site van postbus gekeken en daar staat het volgende:

    Bent u in het bezit van een rijbewijs, dan hoeft u geen bromfietscertificaat te hebben. Dit geldt ook voor houders van een militair of een buitenlands rijbewijs.Voorwaarde is wel dat uw rijbewijs niet verlopen is. U moet het rijbewijs altijd meenemen wanneer u gaat rijden.

    Bent u Nederlander, woont u in het buitenland en bent u in het bezit van een buitenlands rijbewijs, dan hoeft u geen bromfietscertificaat aan te schaffen als u in Nederland op een bromfiets wilt rijden. Elk rijbewijs, ongeacht de herkomst, geeft ontheffing.

    Bent u berijder van een invalidenvoertuig, dat voldoet aan de eisen van het RVV en het VR, dan hoeft u geen certificaat te behalen.

    Bent u als buitenlander op vakantie in Nederland en wilt u een brommer huren, dan hoeft u niet in het bezit te zijn van een bromfietscertificaat. U valt namelijk onder de internationale verkeersreglementen.

    Wanneer u grensarbeider bent en u werkt in Nederland, dan valt u net als toeristen onder het internationale verkeer. U hoeft daarom niet in het bezit te zijn van een bromfietscertificaat.

  • Mariët

    Maar ja jij bent een Nederlander en je woont niet in het buitenland en je mag dan wel in Nederland op een bromfiets rijden maar dus niet in het buitenland, althans dat lees ik hier niet in. Het werd ons echt zo uitgelegd op het postkantoor dat het echt moest.

    Ach meid maak je niet druk de Grieken kijken gelukkig niet zo nauw dus die scooter krijg je heus wel hoor.

    Nogmaals veel plezier maar dat zal wel lukken denk ik.

    Mariët

  • Angelique

    Hoi Mariet.

    Je hebt ook een bromfietscertificaat nodig volgens mij.

    Daarom heb ik dit hier ook opgezet als aanvulling eigenlijk meer op jou antwoord naar Noortje dat ze wel moet uitkijken i.v.m. de verzekering als er wat gebeurd.

    Misschien dat dat dan ook onder dat Internationale gebeuren valt, maar ja als dat niet zo is en er gebeurd wel wat ……….. Ach ja we zijn in ieder geval een stuk wijzer geworden.

    Groetjes Angelique

  • Mariët

    O, ja naturlijk ik dacht even dat ik had tegen diegene had die de vraag had gesteld maar dat was Noortje natuurlijk en niet jij. Sorry voor de babbelonische spraakverwarring. We weten nu in ieder geval wat er wel en niet in de regeltjes staat. Goed van je dat je het hebt opgezocht.

    Ga jij ook nog op vakantie Angelique?

    Groetjes Mariët

  • Mariët

    ik leek net even terug in de berichtjes en zie dat jullie volgende week lekker al gaan. Ik neem aan ook naar Samos.

    Groetjes en heel veel plezier

    Mariët

  • Angelique

    Hoi Mariët.

    We gaan inderdaad naar Samos, de eerste keer voor ons. Tien jaar terug ben ik voor het eerst en gelijk het laatst in Griekenland geweest ( Limnos ) en kon me toen al indenken dat mensen steeds weer teruggaan.

    Dus het heeft even geduurd maar nu gaan we weer.

    Groetjes Angelique

  • Noortje

    Allemaal hartstikke bedankt voor jullie reacties!!!

    En allemaal een prettige vakantie op samos!!

    Groetjes Noortje

  • Mariët

    O, als je net zo verslaafd raakt als wij dan ben je er na nu niet meer weg te branden. Wij gaan inmiddels al zo'n 25 jaar naar Griekenland en de laatste jaren twee keer per jaar.

    In mei zijn we op Chios geweest en eind augustus gaan we naar noord-west Kreta.

    Op Samos zijn we ook één keer gewest en het is zeker voor herhaling vatbaar maar er is nog zo veel wat we willen zien dat het elke keer weer moeilijk is om te kiezen. We hebben al veel eilanden, en het vasteland ook, gezien en je kunt het dus met recht wel een verslaving noemen.

    Kreta komen we eigenlijk elke keer wel weer terug maar het gedeelte waar we nu naar toe gaan zijn we nog nooit geweest maar altijd in het zuid-westen.

    Limnos zijn we ook nog noit geweest, was dat leuk?

    Ik wens je in dit geval naturlijk een hele fijne vakantie toe na die 10 jaar afwezigheid in Griekenland.

    Groetjes Mariët

    ps. ook voor Noortje natuurlijk een hele fijne vakantie.] en we horen misschien wel weer van jullie als je terug bent.

  • Angelique

    Toen ik op Limnos was had ik nog geen rijbewijs en was onze dochter net een jaar. Een scooter was dus ook geen optie.

    We waren daar toen voor acht dagen en zijn eigenlijk alleen in de omgeving gebleven van waar wij zaten.

    Dus alleen het plaatsje daar in de buurt. Maar ondanks dat hebben we een geweldige week gehad.

    Heel veel gelachen en leuke mensen leren kennen.

    Toen waren er heel weinig toeristen van buiten Griekenland zelf, hoe dat nu is zou ik niet weten.

    Ik zie Limnos ook niet meer in de gidsen staan, maar het hele eiland moet ontzettend mooi zijn. Volgens een nederlandse vrouw die daar woonde heb je er ook hele mooie baaien met zandstranden die altijd erg rustig zijn. Dat heb ik dus alleen van horen zeggen. Wie weet kom ik er nog een keer nu eerst naar Samos.

    Nog vier dagen, ik kan niet wachten.

    Je hoort wel hoe we het hebben gehad als we terug zijn.

  • Mariët

    Klinkt aantrekkelijk dat Limnos maar eerst: op naar Samos.

    Veel plezier.

    Mariët