geen certificaat

  • Rob en Ria

    Pas op met zulke scooterverhuurders!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! trap er niet in.

    Je kan toch op je klopmpen aanvoelen dat ie niet pluis is!!! iets regelen ,wat bij de wet verboden is!!!!!!!!!!!!!!!! Stel dat er wat gebeurd ,heb je daar al is over nagedacht????????/ dan ben je behoorlijk de pineut. Ga dus NOOIT met zulke verhuurders in zee!!!!!!!!!

    Ria

  • Mariët

    Ik zat al terug te lezen op welk berichtje dit een antwoordje was maar nu zag ik het pas dat het een waarschuwing was voor Noortje.

    Ik zou het ook niet doen hoor het lijkt me erg link want jer za altijd zien dat er iets gebeurt en dan ben je zuur natuurlijk want ik las op een ander prikbord dat geen enkele verzekering iets vergoed als je niet in het bezit bent van een brommercertificaat.

  • Rob en Ria

    Die grieken zijn echt niet gek hoor! Ala je niet de juiste papieren hebt ,verhuren ze je heus geen brommer!

    Ook hier is politie en ze kontroleren echt wel hoor! neem dat meer van mij aan.

    Dat antwoord van Mariet vind ik een beetje dom,sorry dat ik dat zo zeg,maar je zou toch beter moeten weten!Nu denkt misschien iedereen dat de grieken het niet zo nauw nemen met de veiligheid,en het is toch echt anders .Die "verhuurder die dat dan zou doen ,zou de laatste zijn bij wie ik een scooter zou huren,ik zou het materiaal niet vertrouwen en de verzekering (als die er dan is!)( helemaal al niet!.

    Iemand zonder juiste papieren is dusNIET verzekerd .Hetzelfde als in nederland dus!

    Zou jij het durven ?ik niet!

    Veel wijsheid Ria

  • Mariët

    Ik begrijp dat mijn antwoord inderdaad een beetje dom overkwam maar als je al de berichtjes leest op de Griekse prikborden dan zal je zien dat de meeste verhuurbedrijven gewoon de scooter meegeven op een een rijbewijs of zelfs zonder rijbewijs. Dat bedoelde ik met dat sommige Grieken hierin erg makkelijk zijn .

    Ik bedoel zeker niet dat ik het daar mee eens ben en ik bedoel ook niet dat de politie makkelijk is in dit soort dingen.

    Ik reageerde alleen zo omdat Noortje zei dat ze al contact had met een verhuurder en dat het wel zou lukken. Jonge mensen denken daar toch niet verder over na en moet ik dan gaan zeggen: niet doen! Daar heb ik al zo vaak mijn neus aan gestoten want ze gaan toch hun eigen gang dus daar begin ik niet meer aan dus dan zeg ik : ach meid het lukt wel hoor maar wat ik erbij denk hou ik dan gewoon voor mezelf. Achteraf gezien had ik dat dus inderdaad beter niet kunnen zeggen.

    Zelf zou ik het dus nooit doen want als er wat gebeurt dan ben je zuur want er is geen verzekering die uitbetaalt als je dat brommercertificaat niet hebt.

    Eienlijk zouden ze die verhuurbedrijven eens wat harder aan moeten pakken want die werken het in de hand dat de jongelui toch op scooters en zelfs motoren gaan rijden zonder de benodigde papieren. Het is alleen wel zo dat, nu het toerisme dit jaar nogal slecht is heb ik begrepen, dat die verhuurders misschien nog wel makkelijker zijn want er moet toch brood op de plank komen en dat is toch eigenlijk heel erg.

    Is daar eigenlijk controle op?

    Mariët

  • Rob en Ria

    bij mijn weten komt het althans hier niet voor ,dat bedrijven scooters meegeven zonder de benodigde papieren!Mochten ze er wel zijn ……………..doorlopen!!!!!!

    Ria

  • Mariët

    Nou dan mag je je gelukkig prijzen Ria, echt waar. Op Chios in het voorjaar nog kregen mensen in ons appertement twee scooters mee op één paspoort!

    Ik zal straks op Kreta eens opletten hoe het daar gaat.

    Groetjes Mariët