wonen op Samos

  • peter

    Chatarina, je moet op (Ria (van Rob) dit is onderstreept klikken , en je krijgt

    automatisch hun e-mail

    Peter

  • Catharina

    Dank je wel Peter, gaat nu lukken…..

  • Irma.

    Zo te zien zijn er veel hollanders die wel hier willen wonen. Zelf woon ik al elf jaar hier. Ben getrouwd met een Griek van het eiland. Mijn man is loodgieter en smit. Met smit bedoel ik dat hij nog steeds van staal balkon hekkens maak, afrastering etc. Wel wil ik iedereen die hier iets koopt waarschuwen voor al die klusjes mannen die er zijn. Je moet hoe je het ook went of keert op een bepaald moment ook met de IKA afrekenen, tenminste als je het allemaal een beetje officieel aanpakt. Voor diegene die een vraag had over het onderwijs. Ja, dat is wel iets anders dan in nederland. Je hebt 2 jaar kleuteronderwijs dus groep 1 en 2 in Ned.

    Daarna 6 jaar lager onderwijs is dus groep 3 t/m 8 in Ned. Dan ga je naar het Gymnasium (zo noemen ze dat hier) dat duurt 3 jaar. En daarna nog 2 jaar Lykio. Dus je zit tot je 18 onder de pannen. Wel is het een totaal anders dan het Ned. leerstelsel. Je hebt maar 2 verschillende nivo's, in het middelbare onderwijs. Daarna zou je door willen studeren moet je van het eiland af, tenzij je Wiskunde op universiteit nivo wilt studeren, dan kun je in Karlovassi terecht. We hebben sinds vorig jaar voor onze (Ned. kindjes) kinderen waarvan of Pa of Ma Ned. is een Nederlandse school opgericht. Maar dat is puur om ze wat taal/cultuur van Ned. bij te brengen, want onze kinderen gaan naar de Griekse school. Voor verdere informatie over dat gedeelte mag je kontakt opnemen met mij.

    Groetjes Irma

  • stavros

    hallo ik ben stavros,en ik woon op dit momment in Lipsi.

    Ik wil met de tijd in samos een huisje kopen en daar gaan wonen met m,n vrouw.

    ik zou graag in contact willen komen met iemand die op samos woont en wat weet over bouwen verbouwen en verguningen (het liefst een nederlander) .' .

    ik kom op samos om boodschappen te doen en we blijven dan altijd een paar dagen en het bevalt ons dus we kennen het eiland.

    bij voorbaat dank

    stavros

  • stavros

    hallo ik ben stavros,en ik woon op dit momment in Lipsi.

    Ik wil met de tijd in samos een huisje kopen en daar gaan wonen met m,n vrouw.

    ik zou graag in contact willen komen met iemand die op samos woont en wat weet over bouwen verbouwen en verguningen (het liefst een nederlander) .' .

    ik kom op samos om boodschappen te doen en we blijven dan altijd een paar dagen en het bevalt ons dus we kennen het eiland.

    bij voorbaat dank

    stavros