wonen op Samos

  • peter

    Wij gaan al jaren naar de Griekse eilanden en de laatste 4 jaar naar Samos. Dit eiland is het helemaal voor ons.

    Wij willen in de toekomst Nederland laten voor wat het is en ons vestigen in

    Samos, maar natuurlijk weten we niet hoe het is om hier voor altijd te wonen.

    Peter

  • wim de groot

    Peter,

    dat is leuk,de prijzen van de huizen zijn niet hoog.

    Probeer via een griekse kennisen er een tekopen dat

    veel goed koper dan als je alleen koopt.

    En waar wil je wonen?

    vraag me maar via mijn mail.

  • Catharina

    Hallo Peter,

    Net als jij willen wij binnen afzienbare tijd ons huis in Nederland verruilen voor een stek op Samos.

    Wij hebben dit jaar een huis gekocht in Agios Konstantinos, aan de voet van de Nachtegaal vallei, een prachtig wandelgebied!

    Maar ….er zitten wel veel haken en ogen aan vast, tenminste als je de taal niet spreekt, zo ontdekten wij.

    En we hebben nogal wat klussen te doen dus gaan we in mei a.s. op zoek naar een goede Griekse klusjesman (of nog liever een handige landgenoot die het leuk vindt om een “klus”vakantie te houden op Samos).

    Misschien heeft 1 van de trouwe bezoekers van dit prikbord een tip??

    Ik ben benieuwd!

    Vraag aan Wim: woon jij op Samos?

  • Rob (van Ria)

    electricien en/of loodgieter ??

  • Catharina

    Hallo Rob,

    Een electricien en een loodgieter en eigenlijk ook iemand die tegels kan zetten.

    Misschien kan ik jullie rechtstreeks via mail bereiken?

    Ik heb heel veel vragen en dat lijkt me voor de prikbord lezers minder leuk…

  • wim

    Nee,

    ik woon nog in nederland

    maar we hebben wel een huis in

    marathokampos.

  • Ria (van Rob)

    zo kan je onze email adres zien als het goed is.

    wij wonen permanent in ghora!

    Groet rRa(de wederhelft van Rob

  • jozef

    wij bouwen momenteel een huis op Samos, net boven Vathi. Overigens is er een internetpagina van de nederlanders op samos, nl samos.boogolinks.nl

  • Catharina

    Dag Ria,

    Ja, het laatste gedeelte van jullie email adres heb ik nu,maar wat staat er voor de punt?

    Groetjes

  • Joppe

    Wat leuk deze site. Ik surf al tijden op allerlei Samos sites, maar deze had ik nog niet ontdekt.

    Wij zijn ook aan het onderzoeken hoe het is om op Samos te wonen, en willen ook Nederland verruilen voor dit prachtige eiland.

    Wat ik heel graag van de eilandbewoners wil weten is hoe het onderwijs is op

    Samos.