straathonden

  • Animalcare samos

    Wie kent ze niet.De bruine en zwarte honden uit pythagorion.Verleden week kregen wij te horen dat beide honden zijn vergiftigd.IS DIT NU DE OPLOSSING??? De Animalcare samos had ze een beter leven kunnen geven.Als we meer medewerking hadden gekregen.

    Bezoek ook eens ons asiel.

    Team Animalcare Samos

  • karen

    NEE, dit is niet de oplossing!

    Vind het heel erg, die arme honden kunnen er ook niets aan doen.

    Jullie doen echt heel goed werk, en ik heb gemerkt dat veel inwoners op Samos dat ook vinden, gelukkig maar!

  • Maria

    Hoe weten jullie zo zeker dan dat de honden vergiftigd zijn???

    Zijn de honden gevonden dan door jullie???

    Maar jullie zijn als Animalcare Samos toch al jaren actief daar?

    Waarom hebben jullie ze dan nooit eerder van de straat gehaald om ze een beter leven te kunnen geven?

  • Animalcare samos

    hallo mary

    hier zijn de antwoorden op je vragen.

    Wij zijn gebeld door de diegene die de honden gevonden heeft.en de honden ook te eten gaf. de bruine was inmiddels overleden, de zwarte was er slecht aan toe en heeft nog een paar dagen geleefd. Wij hebben haar ook opgezocht om te kijken of wij iets konden doen. wij zijn geen dierenartsen en de dierenartse was gebeld die zou die avond komen maar is niet geweest.

    wij zijn zeker actief daar maar je moet wel medewerking hebben van de grieken als je de honden wilt op pikken en niet worden tegen gewerkt. Wij zijn diverse keren in pythagorion geweest voor deze honden.

    Wij zijn inmiddels uitgenodigd door de vice burgermeester van pythagorion om het probleem te bespreken.ons is toegezegd dat we toestemming en de nodige papieren zullen krijgen om de honden zonder problemen van de straat te kunnen halen.

    Ik hoop hiermee je vragen beantwoord te hebben.

    Je kunt altijd donateur worden om ons te steunen.

    mvg. animalcare samos

    kijk ook eens op www.animalcare samos.com daar zie wat we al bereikt hebben de afgelopen jaren.

  • marieke de groot

    @maria,

    animal care samos doet al jaren goed werk op het eiland, ik heb ook wel eens contact met hun gezocht om deze honden want inderdaad wie kent ze niet?!

    ze liepen er al jaren rond, en hebben ook al vele pups gehad die animal care samos maar moest opvangen…wat ze ook gedaan hebben maar de honden mochten nooit gesterriliseerd worden van de mensen die ze eten gaven.

    verschrikkelijk dat dit gebeurd is! is de grote schoonmaak voor het toeristenseizoen weer begonnen?zoals je vaak hoort wat er in Griekenland gebeurd.

    jammer dat je(maria) animal care samos moet aanvallen in plaats van degene die verantwoordelijk is voor de dood van deze twee honden!

    Animal Care Samos ga door met jullie goede werk, en ik zal weer doneren!

  • kathleen en jan van gelder

    hoe durf je zulke dingen te schrijven, als je de gang van zaken helemaal niet

    weet. we hebben zelf al 4 honden van samos, met veel liefde opgevangen!!!!!!

    wat joerie voor de honden doet,zouden weinig mensen voor de hondjes doen!!!!

    zelfs u niet, de beste stuurlui staan aan wal. en je wordt nooit overreden door

    een gouden koets, maar altijd door een strontkar.

  • erni sentener

    Hallo, Maria,

    Ben jij wel eens bij Animalcare op Samos geweest?

    Heb je gezien hoe goed ze daar bezig zijn?

    Heb je mensen gesproken die in kontakt zijn met Animalcare Samos?

    Ik wel. Ik ken de situatie daar zelfs goed!

    Niets dan lof voor Joeri, Ingrid en Tom en andere vrijwilligers die daar fantastisch bezig zijn om voor de honden, die het daar op Samos zo rot hebben alles doen. Ze hebben de shelter in een paar jaar met heel hard werken geweldig opgeknapt. Goede hokken en speelvelden voor de honden. Beschutting tegen de hitte en vele keren per jaar komen er artsen, overal vanaan, om honden en katten te steriliseren en castreren. Ze zorgen ook voor de honden die een kans op herplaatsing hebben. Veel inwoners van Samos zien inmiddels in dat honden(en katten) ook wezens zijn en ze komen voor raad en hulp naar Joeri.

    Dat heeft hij door zijn goede voorbeeld dus bereikt!

    Maar er zijn nog steeds onmensen die de vreselijkste dingen met hun honden of katten laten gebeuren hoe triest dat ook is maar animalcaresamos kan hier natuurlijk niet aansprakelijk voor worden gesteld!

    De politie, de inwoners van Samos en de toeristen weten de shelter inmiddels te vinden als ze iets bespeuren dat niet door de beugel kan.

    Je weet werkelijk niet waar je het over hebt , maria!

    Treurig dat je met je priet-praat zulke onzin rondstrooit.

    Er hoeft niemand te twijfelen aan de goede wil en naam van Animalcaresamos.

    U bent altijd welkom om met eigen ogen te gaan kijken als u op Samos bent.

    Bent u niet in de gelegenheid om naar Samos te gaan kijk dan op www.animalcaresamos.comMaria schreef:

    >

    > Hoe weten jullie zo zeker dan dat de honden vergiftigd zijn???

    > Zijn de honden gevonden dan door jullie???

    > Maar jullie zijn als Animalcare Samos toch al jaren actief

    > daar?

    > Waarom hebben jullie ze dan nooit eerder van de straat

    > gehaald om ze een beter leven te kunnen geven?

  • sjaak kaptein

    Maria,

    Wat kan een mens veel onzin in slechts enige zinnen opschrijven.

    Hoe durf je?

    Wij hebben ook een hond van Samos en we weten hoe ongelooflijk betrokken de mensen daar zijn.

    Schaam je.

    Sjaak Kaptein

  • edith

    Maria,

    Waarom vindt je het nodig om zo te oordelen over de situatie zonder dat je er wat vanaf weet?

    Ik ben er zelf een paar keer geweest en ik heb met eigen ogen gezien hoe hard Joeri en de andere vrijwilligers hun best doen om het leven voor de honden daar beter te maken. Wat gelukkig voor een heleboel honden wel lukt. Ondanks de mentaliteit van de Grieken die een hond als een wegwerpartikel behandelen.

    Ga er eerst zelf eens kijken en praat niet over iets waar je niks vanaf weet.

  • Thenya

    Even aan Maria,

    Ik heb zelf 3 moeilijk plaatsbare honden geplaatst via Animal Care Samos in Nederland en uiteraard kende ik de hondjes van Pythagoreion ook.

    Wat me verbaasd is je verwijtende reaktie tegenover Animal Care Samos.

    Ze hebben namelijk meerdere malen geprobeerd om de honden mee te nemen naar de shelter maar werden door de Griekse bewoners tegengehouden.

    Elk jaar kregen de beestjes weer pups maar helpen? Nee! Dat mochten ze niet.

    Nu is het te laat. Misschien moet je eens komen kijken voor je oordeelt, Maria.

    Wat er allemaal binnengebracht en voor de deur vastgebonden wordt aan ellendige, zielige hoopjes hond.

    Een poedeltje met een vergroeide rug omdat ze haar hele leven in een te klein kooitje opgesloten had gezeten en alleen nog maar in rondjes kon lopen. Een pointertje wiens halsband met benzine was overgoten en in brand is gestoken en ternauwernood door 2 Belgische mensen is gered. Om het maar niet te hebben over het hondje wat met een vlooienverdelgingsmiddel in haar oogjes is gespoten en waarvan het halsbandje letterlijk in een zwerende wond rond haar nekje was vastgegroeid.

    Kijk ook maar eens op hyves en lees daar de Blogs maar eens.

    Als je googled op Animal Care Samos dan kom je er vanzelf.