straathonden

  • Maria

    Ho, ho ik vraag alleen maar iets en dan verwacht ik niet gelijk zoveel aanvallende kritiek.

    Ik val niemand aan zoals Marieke beweerd in haar reactie en hoef me ook niet te schamen zoals Sjaak Kaptein zegt …maar ik vraag alleen iets en krijg daarop ook netjes een antwoord van Animalcare Samos, zoals iedereen kan lezen!

    En verder ja hoor, Katleen en Jan, ik ken de gang van zaken en ben er zelfs ook geweest, en vindt jullie reactie naar mij toe erg overtrokken. En daarom dus nogmaals……… ik vraag alleen of de honden gevonden zijn door Animalcare Samos.

  • erni sentener

    Ho, Ho

  • sara

    Beste Maria,

    Het vergiftigen en andersinds mishandelen van (zwerf)dieren is op Samos, en elders in Griekeland, helaas een groot probleem. Het bewijs daarvoor is even simpel als gruwelijk: je zie het voor je ogen gebeuren. Hoewel stichting Animal Care Samos gratis sterilisatie en zorg biedt, maakt de bevolking daar nog weinig gebruik van. Ze zien sterelisatie als onnatuurlijk en vinden vergiftigen wel een acceptabele manier om de overpopulatie tegen te gaan.

    Natuurlijk wil Animal Care Samos niets liever dan alle dieren van straat halen en ze dit lot besparen. Helaas kan dat niet zonder de toestemming van burgemeesters en politie. De stichting is dus afhankelijk van dieren die de bevolking en toeristen naar het asiel brengen en laten ophalen. Deze honden en katten krijgen uiteraard (medische) zorg en worden gesteriliseerd. Daarna wordt een diervriendelijk huis voor ze gezocht.

    Hoewel de stichting lang niet alles kan doen wat ze willen is het aantal (zwerf)dieren op het eiland - en daarmee de praktijk van het vergiftigen - dankzij hun harde werk afgenomen.

    Mocht je nog vragen hebben, ga dan een keer langs op de shelter. Animal Care Samos is altijd op zoek naar vrijwilligers om te helpen. Ik ben daar zelf net een aantal weken geweest en heb de tijd van mijn leven gehad.

    Vriendelijke groet,

    Sara

    Maria schreef:

    >

    > Hoe weten jullie zo zeker dan dat de honden vergiftigd zijn???

    > Zijn de honden gevonden dan door jullie???

    > Maar jullie zijn als Animalcare Samos toch al jaren actief

    > daar?

    > Waarom hebben jullie ze dan nooit eerder van de straat

    > gehaald om ze een beter leven te kunnen geven?

  • kattenwillem

    volgens ons verdiend joeri en zijn mensen een lintje,kom 35 jaar op samos heb er gewoond,etc etc het dierenleed is geweldig verbetert,35 jaar geleden was het schrikbarend,dus joeri vooral zo door gaan,van ons niets dan goeds

  • yolande

    Ja al jaren word er goed werk gedaan op Samos voor de dieren, niet alleen voor honden, het vergiftigen heb ik ook al meegemaakt, op Chios dan, echt verschrikkelijk alle honden gingen heel langzaam door, vlees met rattengif, je kan ze dan nog beter meteen een kogel geven zo'n afschuwelijke dood dat is.

    Gelukkig zijn er mensen die aan dierenopvang doen, ook op Thassos is iemand die zelf in een krot woont maar alles probeerd te helpen wat er kan geholpen worden, en ja de grieken werken ook wel eens tegen, gelukkig heb ik de laatste jaren wel gezien dat honden steeds meer als een die worden gezien, toch valt me op dat de griekse kinderen nog steeds stenen gooien en schoppen, niet allemaal natuurlijk, maar we hebben het helaas te vaak meegemaakt.

    Er worden ook honden naar Nederland gehaald, fijn voor de honden maar niet de oplossing denk ik, ik ken iemand die had een prachtige griekse hond in Nederland geadopteerd, de hond was zo gewend om te vechten om eten, dat het niet meer af te leren was, hij bleef andere honden aanvallen, hij liep altijd vast maar kwam wel eens loslopende honden tegen, hij heeft er twee doodgebeten, die mensen hebben cursussen gevolgt alles, maar het zat er zo ingebakken, ze hebben hem in laten slapen helaas.

    gelukkig word er op de eilanden goed werk vericht.

  • Loes

    Erni ben jij geboren in Dordrecht en heet jouw broer Paul en heette jouw vader Wim?

  • erni sentener

    Ik ben via animalecaresamos attent gemaakt op een mail aan mij van Loes.

    Heb geprobeerd kontakt te zoeken maar dat lukt niet.

    Wie is die Loes, hoe kan ik je bereiken want ik ben wel degene die je zoekt!!!

    Ben erg nieuwsgierig want ik ken maar een Loes, zo'n 55 jaar geleden voor het laatst gezien en gesproken maar moet toch nog wel eens aan haar denken.

    Als iemand het e-mail adres van Loes heeft of als je zelf dit leest en jij hebt mij die mail gestuurd reageer dan s.v.p.

    Bedankt en groet,

    erni

  • L.N.

    Hoi Erni ik ben vast de Loes die jij zoekt, jouw vader heette Wim en jouw moeder Truus en je broer heet Paul en jullie woonden in Dordrecht. Klopt dat??

  • L.N.

    Ik ben vast de Loes die je zoekt. Jouw vader heette Wim, je moeder Truus en je broer Paul en jullie woonden in Dordrecht klopt dat?