Fietsen op Samos?

• bo

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met fietsen op Samos? Het lijkt me leuk om het eiland op de fiets te verkennen.

Zijn er speciale fietsroutes?  Ik ben geen super mountainbiker of zo maar vlak hoeft het ook niet te blijven. Kun je makkelijk een fiets/mountainbike huren? Ik verblijf in juni in Kokkari.

Groet, Bodhi

• hermanus

Zou ik niet aan beginnen Bodhi , rondom Kokkari is het redelijk om te doen maar voor de rest lijkt het mij meer geschikt voor de ervaren mountainbikers ! in Kokkari zijn er mogelijkheden genoeg om een mountainbike te huren .

• diana

Bo,

op Samos zie je niet veel fietsers.

ik denk dat Kokkari naar Pythagorion en Kokkari naar Karlovassi redelijk  te doen is maar de rest…

Is beter met een auto!

sommige stukken kom je niets of niemand tegen!

Diana

• Hans Dubiez

Hoi Bodhi,

Met GPS en (bijvoorbeeld OSM) kaarten is heeeeeel veel moois te vinden, 

Trap-twee-wielers zijn overal te huur.

Maar je moet wel een geoefend paar benen en goede stuurkunst hebben.

Routes ben ik op internet nog nooit tegen gekomen.

Wij komen al jaren met een offroad motor overal op het eiland.

Onderstaande link is een kaart van Samos waarbij in bruine kleuren de hoogtes aangegeven zijn.

En als je er op klikt krijg je hem in maximaal formaat.

http://fotoalbum.dds.nl/dubiez/samos/fullsize/Samos+big.jpg#

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Vriendelijke groeten van Hans Dubiez.

• bo

Dag Diana, Hermanus en Hans. Dank voor jullie reacties, het meedenken en tips! Ik heb er zeker wat aan.

Als er nog iemand is die zelf fietservaring heeft hoor ik het graag!

• louvanburg

Beetje een late reactie maar ik fiets al 10 jaar op Samos en beleef daar veel plezier aan.

Je kunt het zo gek maken als je wilt maar op de wegen is het goed te doen mits je een basis conditie hebt.

Offroad is het een waar Walhala voor de mountainbike en kun je uren touren zonder maar iets of iemand tegen te komen.

Samos outdoor activeties verhuurt fietsen en organiseert ritten voor geoefend en onervaren rijders.

Als je routes wilt hebben voor GPS dan kan ik die verzorgen.

grt lou

• Hans Dubiez

=14pxHeej Bodhi,

Hoe is het eigenlijk gegaan op Samos?

Vriendelijke groeten van Hans Dubiez.