Vluchtbegeleiders gezocht voor Animal Care Samos

  • info@animalcaresamos.com

    Beste Samos prikkers,

    We lezen allemaal enthousiaste berichten over geboekte vakanties naar Samos, leuk!

    Het zou geweldig zijn als jullie een van onze dieren naar een geweldige toekomst zouden willen helpen, dat kan door je als vluchtbegeleider bij ons aan te melden.

    Het is heel simpel, op de dag van de terugreis (iedereen moet helaas toch weer een keer naar huis ;-(….)Staat een vrijwilliger van ons met hond of kat klaar op het vliegveld van Samos, deze heeft uiteraard alle benodigde vaccinaties papieren microchip enzovoorts, wij helpen u met het inchecken van het dier.

    Op Schiphol staat dan 1 van onze Nederlandse vrijwilligers u op te wachten om het dier van u over te nemen, en deze brengt deze dan naar zijn/haar nieuwe familie of opvang gezin vanuit waar deze een nieuw baasje zal krijgen.

    Dit alles kost u helemaal niets en u helpt onze dieren er enorm mee!

    Wilt u zich aanmelden, stuur dan een mailtje naar info@animalcaresamos.com

    Namens alle dieren alvast bedankt!

    We hopen op veel reacties

  • Carel

    Ik heb inmiddels 3 hondjes meegenomen.

    Dus als je teruggaat naar Nederland het is echt niet veel werk en je doet ACS een groot plezier mee

    en alles is goed geregeld.

    En de honden krijgen altijd een beter leven.

    Dus, ga langs en geef je op!

    gr Carel

  • superhanneke

    Waar laat je de dieren tijdens de vlucht?

  • Carel

    dat ligt er aan volgens mij

    in mijn geval waren het 3 honden, 2 gezamenlijk in een kennel in het ruim

    en 1 had ik bij me in het vliegtuig, als handbagage

  • superhanneke

    Dat is mijn vraag dus: handbagage? De hele vlucht met kennel op schoot zitten kan niet. Waar laat je dat dan?

    Ik heb altijd al overwogen om eens een beestje mee terug te nemen, maar het moet wel duidelijk zijn hoe het dan gaat.

  • Carel

    ik had de kennel gewoon op de grond tussen de voeten voor me en ik zat aan het gangpad, ging prima

  • jeanette

    Hallo,

    Wij gaan in Juni ook naar Samos en nemen(als er dieren zijn) deze mee naar Nederland. Wij hebben gemaild met Animal Care Samos en daar een hoop duidelijk gekregen. Dus mocht je vragen hebben mail dan even. Weet zeker(en wij hebben nog niets gedaan) dat het een bevredigend gevoel is om zo'n beestje een goed huis in Nederland te geven!!:)

    Succes, groetjes Jeanette.

  • Carel

    Maar als je het wil, neem tijdig contact op met ACS, zij regelen alles

    ze checken in op het vliegveld met je, wat ondertekenen en verder geen problemen.

    Als je aankomt op Schiphol komt de grote kennel via een lopende band of zoals bij mij een Schipholman met de kennel op een kar

    en neem je het over, loop door de douane en aan de andere kant staat iemand je op te wachten

    je valt best wel op met de kar en honden dus over het hoofd wordt je niet gezien ;)

    En je maakt weer wat honden blij met een nieuw leven

  • info@animalcaresamos.com

    Beste Superhanneke,

    Het ligt er helemaal aan of de dieren in het ruim mee gaan of in de cabine.

    Als ze in het ruim gaan dan is de kennel onder in het ruim dus verder geen omkijken naar tijdens de vlucht.

    Gaat er een dier mee in de cabine dan gaat deze in zo'n katten transportbox. Tijdens het landen en dalen moet je ze meestal even op schoot houden en tijdens de rest van de vlucht mogen ze gewoon op de grond staan. De meeste stewardessen vinden het heel erg leuk en komen ook nog wel eens kijken of alles goed gaat met een lekker stukje ham of iets dergelijks.

    Ik heb tot nu toe van alle vluchtbegeleiders gehoord dat de hond of kat tijdens de vlucht super rustig zijn, dus niet zitten te piepen maar gewoon lekker liggen te slapen.

    Als je verder nog vragen heb dan horen we het graag.

    Vriendelijke groet,

    Team Animal Care Samos