Mindful op Samos?

  • Marjan

    Beste mensen,

    Net zoals jullie, draag ik Samos een warm hart toe. Echter, bij mij is het iets meer dan dat geworden: ik ben van plan vanaf mei 2013 op Samos te gaan wonen.

    Natuurlijk moet er ook geld verdiend worden en daarom heb ik het plan opgevat om yoga/tai chi/qi gong lessen en mindfulness-trainingen te gaan verzorgen in de zomermaanden. (zie www.marjaani.nl)

    Ik heb echter nog geen geschikte lokatie(s). Als je een idee hebt, hoor ik dat graag.

    Vriendelijke groet,

    Marjan Niemeijer

  • conleyia@otenet.gr

    Aan wie dacht u die lessen/trainingen te geven?. Als u zich op de locals wil richten is er toch enige kennis van het Grieks vereist. Als u het van de touristen moet hebben dan denk ik dat de meeste hiervan wel aan iets anders zullen denken. Ik hoop dat ik het bij het verkeerde eind heb.

    Laatste punt, ik neem aan dat u het wel legaal wil doen. Als dat zo is wees dan voorbereid op een bureaucratische lawine.

    Success.

    Mr. Mojo

  • Marjan

    Hallo Mojo,

    In eerste instantie wil ik de lessen aan toeristen gaan geven. Ik ben ervan overtuigd dat er mensen zijn die juist met yoga, tai chi en mindfulness hun vakantie een extra dimensie willen geven. Er worden immers ook wereldwijd retraites in alle soorten en maten aangeboden en naar mijn overtuiging zou juist Samos erg goed in dit rijtje passen. We zullen zien. Hoop doet leven.

    Lesgeven aan de Grieken zelf is op termijn ook mogelijk. Mijn Gieks is nog wel wat gebrekkig, maar maakt vorderingen.

    En natuurlijk gaat dit alles op een legale wijze (hoe zou het anders moeten?). Ik ben me bewust van de rompslomp die dit met zich mee zal brengen: een hele uitdaging!

    Weet je, verstandelijk gezien zal mijn stap misschien niet zo handig zijn, maar ik volg mijn hart…ik kan niet anders..

    Vriendelijke groet,

    Marjan

  • conleyia@otenet.gr

    Je hebt natuurlijk gelijk. Je moet alles op zijn minst proberen. Ik wil je er wel op wijzen dat er momenteel een vrouw in Vathi is die tai chi etc doet. Schijnt dat zij 4 tot 6 mensen in de week heeft.

  • Marjan

    Hallo,

    Ik denk dat je Vanessa bedoelt. Ik heb vorig jaar zelf les van haar gehad (qi gong).

    Het hoeft elkaar niet te bijten en wie weet kunnen we zelfs samen er iets moois van maken.

    Vriendelijke groet,

    Marjan