Mijn eerste café frappé is gelukt!

  • Antoinette

    Gisteren las ik op de site van Samos magazine het recept van café frappé, heb het net geprobeerd en ja hoor….gelukt!!!

    Ik ging met mijn glas even buiten zitten en de zon begon zowaar (even) te schijnen.!!!!

    Dus mensen die nog op vakantie gaan en thuis ook wel eens een frappeetje willen drinken: koop in de supermarkt in Griekenland een bruingekleurd blikje Nescafé classic en probeer zo'n klein opschuimmixertje te pakken te krijgen.

    Ik vond er een paar jaar geleden één in het kleine supermarktje in Affissos in Pilion. Het kostte 5 á 6 euro.

    Om alvast in de stemming te komen(:P)

    Antoinette

  • Papa Pita

    Jaja, dit zijn goede tips, maarre een kleine Ouze Giokarinous hoort daar dan wel bij hoor! Die moet je dan ook meenemen naar Nederland. Wel met ijs serveren!

  • Gilios

    Het lukt me maar niet om zo'n lekkere vaste schuimlaag op de frappe te krijgen. Wie kan me zeggen hoe dit moet ?

  • Nordin

    Hoi Gilios, vooral niet te veel water gebruiken bij het mixen en het mixertje in het begin laag in het glas houden. Daarna steeds verder omhoog mixen. Hier is de link van Antoinette: Recept Frappé

    Groetjes

  • Gilios

    Hoi Nordin,over wat voor mixertje heb je het hier ?

  • adonis

    Hoi, leuk idee was het om frappé te maken ,heb het dan ook direct weer gedaan en het smaakt nog steeds lekker.

    het mixertje is van Rotonda en gekocht in de grote supermarkt boven Samos stad.

    kunnen haast niet wachten maar moeten nog twee weken wachten voor we weer naar Samos op vakantie gaan.

    gr adonis.

  • Antoinette

    Op mijn mixertje staat “Johan” en ik neem aan dat dat het merk is.

    Wij moeten ook nog een paar weken wachten voordat we een frappé kunnen drinken in Kokkari.

    Plezierige vakantie!

    Nordin, is de wasserette naast “With smile” nog in bedrijf?

    Antoinette.

  • Nordin

    @Antoinette

    De wasserette is helaas niet van de grond gekomen, mede door economische situatie in Griekenland. With Smile daarentegen is gewoon geopend en heeft de lekkerste frappé van Samos ;)!

    @Gilios

    Zo'n mixertje, zie de link nogmaals hier, is te koop bij bijvoorbeeld Blokker of de Bijenkorf. Succes!

    Groeten uit Kokkari!

  • Gilios

    Merci !

  • Antoinette

    Jammer dat de wasserette er niet gekomen is; was wel handig geweest omdat we 3 weken blijven.

    Had ik een frappeetje kunnen drinken tijdens het wachten:P

    Maar of een wasserette lonend zou zijn in zo'n kleine plaats…???

    Ik ga de frappé in elk geval wel proberen bij With Smile.

    Bedankt Nordin!

    Antoinette.