Wat Heet ?

24 Aug, 2015 10:22

Oke bedankt john67 ! nog een fijne tijd in Kokkari toegewenst !!

24 Aug, 2015 14:20
j.pulsief

De meltimi is dan in opkomst waardoor het aangenaam vertoeven is.

De MeltEmi is Turks.

In de Egeïsche Zee heet deze wind Etesian.

Deze sterke noordelijke wind komt vooral voor in de periode half mei tot half september.

En alleen als er een sterk hogedrukgebied boven de Balkan,

en tegelijkertijd ook een sterk lagedrukgebied boven Turkije ligt.

Dat September in het algemeen een aangename maand is komt doordat de temperatuur begin september gemiddeld 32 graden is, en tegen het eind van september zakt naar een gemiddelde 25 graden.

Vriendelijke groeten van Hans Dubiez.

24 Aug, 2015 17:58

Mmmmmmm,

32 graden, zon, zee, strand, beetje wind en lekker eten  en drinken…

we zij aan het aftellen!

Diana

24 Aug, 2015 20:05

Het gaat wel heeeeeel hard waaien nu :-) nog niet vaak zo'n zee-geweld meegemaakt… (live vanaf Café del Mar… prima stekkie overigens)

25 Aug, 2015 09:44

john67 , hebben jullie afgelopen zondag nog wat gemerkt van die vluchtelingen die op het strand zijn aangekomen ? ik las op kokkari.nl dat er zo'n 35 op long beach zijn terecht gekomen …..

25 Aug, 2015 21:49

Niets van gezien. Vandaag in Karlovassi in de haven wel wat gezien. Stuk of 20. Zaten te wachten voor overtocht (naar Samos stad?). Denk dat ze er hier erg goed in slagen de vluchtelingen mee te voeren voor georganiseerde opvang.

27 Aug, 2015 06:44
hermanus

john67 , hebben jullie afgelopen zondag nog wat gemerkt van die vluchtelingen die op het strand zijn aangekomen ? ik las op kokkari.nl dat er zo'n 35 op long beach zijn terecht gekomen …..

Even hier op terug komen: net (7.30 uur) boot vluchtelingen aangekomen op Long Beach: helikopter erbij. Zijn zoals ik vanaf afstand heb gezien direct opgevangen en naar ik denk Samos stad gebracht.

27 Aug, 2015 08:55

Foutje: heb ze net langs de weg naar Samos zien lopen. Blijkbaar zonder begeleiding.

27 Aug, 2015 19:32

Dronken John?

daar zit en paar meter tussen!

grapje!

diana