Waar leuk plaatsje met wandelmogelijkheden in de buurt

  • Ronald

    Halverwege mei willen wij (stel van 33/36) een weekje naar Samos (eerste keer). Wij zijn op zoek naar een gezellig leuk plaatsje wat in die tijd ook al wat drukker is - uit eerdere berichten op dit prikbord maken we op dat we dan het beste kunnen kiezen voor Kokkari of Pythagorion. Tijdens deze vakantie willen we ook wat wandelen - max. 6 km met niet teveel klimmen en dalen in verband met de reuma van mijn vrouw. Klopt het dat Kokkari dan een betere optie is dan Pythagorion? (omdat de omgeving van Pythagorion natuurrijker is) Of is er dan een ander gebied wat jullie zouden aanraden? Ter extra info: we zijn ook van plan om een auto te huren, dus wandelingen mogen ook wat verder weg liggen van het gezellige plaatsje.

  • J.Pulsief

    Dag Ronald,

    Beide plaatsen zijn prima. Zelf gaat mijn voorkeur uit naar Kokkari, ben er 2x geweest. Prima uitvalbasis en ook een gezellig plaatsje.

    Enfin, lees de ruim voldoende aanwezige informatie op dit prikbord en overige sites over samos. Succes.

  • de wit

    Hallo Ronald,

    Ik zou persoonlijk ook kiezen voor Kokkari. Erg leuke plaats en prima wandelmogelijkheden. Ook leuk als je bijvoorbeeld 's avonds nog een stukje wil lopen. Ook prima uitvalsbasis als je er met de auto op uit wil. Prachtige route naar Karlovassi. Even voorbij Karlovassi een wandeling naar de Potami water val is erg mooi. Ook de bergdorpjes Manolates en Vourliotes zijn een must. Vanuit Kokkari zijn er prachtige wandelingen naar Vourliotes. Wij zaten in 2008 in Hotel Venus, net buiten het dorp. Daar hadden ze ook korte en langere wandelingen uitgeprint liggen.

    Vorig jaar waren we in Mycali, 7 km ten oosten van Pythagorion. Ook mooi hoor, maar veel rustiger en meer afgelegen.

    Succes, Berty.

  • Carel

    Ik zou zelf ook voor Kokkari kiezen

    vandaar uit kan je meerdere kanten op

    zoals naar Vourliotes, Manolates, Stavrinides naar Agios Konstantinodat is wel een fikse maar mooie wandeling

    zie mijn video: http://youtu.be/BRPI_vvXjz8

    je kan ook richting Mitilini lopen is erg mooi en ook wel vlak op sommige stukken

    nuttige info: http://samos-magazine.nl/wandelen/informatie-wandelen-samos/

  • panselino

    Beiden zijn goed en liggen ook niet zo ver uit elkaar ( halfuurtje met auto ). Dit jaar was het in mei vrij rustig. Misschien zijn de wandelingen in de buurt van Kokkari wat steiler dan in Pythagoreio. Samos is prachtig van natuur.

  • Ronald

    Bedankt voor alle reacties en info, we gaan denk ik op zoek naar iets in Kokkari en zoals Panselino al aangeeft zijn we met de auto in een half uurtje in Pythagorion, dus kunnen we daar ook nog wandelen (vooral als inderdaad blijkt dat Kokkari een stuk steiler is dan Pythagorion).

    De twijfel om nog wel voor Pythagorion te kiezen is dat we ook lezen dat het in het voorjaar uitgestorven en koeler is in Kokkari dan in Pythagorion en aangezien we zo rond half mei willen gaan is dat toch ook wel belangrijk. Hoe zijn jullie ervaringen in deze periode?

    @ Carel : prachtige video, leuk dat je die zo deelt!

  • Ronald

    Nog even een aanvulling : we zijn inmiddels door een kennis op Lesbos gewezen en dat ziet er ook erg mooi uit, dus in plaats van kiezen tussen de plaatsjes op Samos, is het nu eerst kiezen tussen Lesbos of Samos :)

    update 30/12 : toch Samos ;)

  • de wit

    Ja, Lesbos moet je ook beslist zien als je houdt van wandelen en Griekenland. Doe je dat gewoon volgend jaar, en dan in de buurt van Petra of Anaxos. Veel plezier. Berty.