Waarom voor Samos kiezen?

  • Dimi3

    Griekenland telt veel eilanden die de moeite waard zijn om te bezoeken. Wat is volgens de Samos-kenners de reden om juist voor Samos te kiezen?

  • Opa-Ruud

    Beste

    Het is een prachtig groen eiland met hele vriendelijke mensen.

    Je kan de rust of de wat drukkere delen uitzoeken.

    Wandelen, fietsen en autorijden om het eiland te verkennen is allemaal mogelijk.

    Je kan er heerlijk eten en drinken voor een redelijke prijs.

    Kijk ook eens op eerdere berichten waar mooie filmpjes en foto's te zien zijn.

    Er is geen massatoerisme en de bebouwing is nog typisch Grieks, niet hoog, wel veel wit en blauw.

    Vooral in het voorjaar ruikt het eiland erg lekker naar de kruiden en de bloemen.

    Leuke en mooie stranden en je kan er nog echt pionieren.

    En niet te vergeten, van mei t.m. oktober is het er altijd mooi weer,met meer of minder wind.

    Ik zou er heen gaan, 1 x geweest, waarschijnlijk voor altijd verkocht.

    Als je gaat, heel veel plezier.

    Opa-Ruud

  • Carel

    Opa Ruud heeft gelijk

    eens geweest voor altijd verkocht

    kijk maar eens rond:

    http://www.youtube.com/user/Samoseiland/videos

    info:

    http://samos-magazine.nl/

    Kokkari, leukste plaatsje (persoonlijk)

    http://kokkari.info/

    kortom ik wist het wel

    gr Carel

    gr Carel

  • Paul Keultjes

    Hoi Dimi3,

    Als de filmbeelden van Carel je nog niet hebben overtuigd kun je ook eens op youtube kijken naar de video's van Samos-Media.

    Ik kan wellicht beter vertellen wat Samos niet heeft:

    -Lallende toeristen.

    -Strand disco's.

    -Straat en strand verkopers (met trommeltjes kaarten aanstekers).

    -Overvolle stranden.

    Kortom reden genoeg lijkt mij om voor Samos te kiezen.

    Natuurlijk zou ik na 24 fantastische vakanties op Samos nog meer kunnen vertellen, maar dan ontneem ik je kans om zelf op ontdekkingsreis te gaan.

    Ik zelf denk dat het geheim van Samos is dat er meerdere lagen zijn. Van een oppervlakkige scooter of auto vakantie (ook niks mis mee) lekker alle bekende plekken bezichtigen en 's middags naar het strand. Tot het moment waarop je door de Samioten wordt uitgenodigd om bij hun wat te drinken en kennis te maken. En dat laatste kan al snel gebeuren want het zulke hartelijke mensen.

    O ja natuurlijk zijn Pitagorio en Kokkari of Samos stad leuke locaties om te verblijven. Geen discussie voor nodig. Ik zelf houd echter van nog meer rust en ga altijd naar Kambos Marathokambos (ook wel Votsalakia genoemd). Daar is echt heel weinig te doen. Wel restaurantjes en barretjes genoeg keuze. Maar vooral een goed strand en bijna leeg. Ietsje verder is het Psili Amos Strand loopt heel langzaam af in zee dus goed geschikt voor kleine ukkies. En in het achterland valt prima te wandelen.

    Groetjes en succes met je keuze

    Of kan ik al zeggen

    Gefeliciteerd met je keuze.

    Paul

  • Diana

    Hallo Dimi3,

    Na al een flink aantal Griekse eilanden te hebben bezocht kwamen we in 1994 op Samos terecht.

    We waren rond de 30 jaar en moesten ff wennen na aankomst. Het was zo anders dan de andere eilanden zoals Karpathos, Thassos, Kreta, Zakyntos etc.

    Wat er anders is? Het is ongedwongen, vriendelijk, mooi, rustig en ga zo maar door.

    Ieder jaar komen we bekenden tegen en natuurlijk “ nieuwelingen” .Dese nieuwelingen zie je het jaar daarop ook vaak terug….

    Voor ons is Kokkari het plekkie. Overdag lekker op het strand en ‘s avonds lekker eten in de haven. Bijna elk jaar huren we een auto’tje om weer het eiland rond te gaan.

    Vervelen gaat het nooit!

    Doe het een keer en we horen graag wat je er van vond.

    Diana

  • J.Pulsief

    Ik ben het helemaal met de andere reacties eens. Ben er 3 jaar geleden voor de eerste keer naar toe gegaan en ben “verkocht”.

    Dus als je iemand bent die noooooit naar eenzelfde plek wil gaan, pas op !!! :)

  • panselino

    Samos is erg groen. Bergachtig. Vriendelijke bevolking. Niet overspoeld door massatoerisme. Enkele mooie stranden. Lekkere plaatselijke wijn, ageri psiles korfes en natuurlijk de zoete dessertwijn van samos.