ervaring 1e keer Samos.

  • jeanette

    Hallo allemaal,

    Nou hier is mijn verhaal dan over onze eerste keer Samos, plaatsje Kokkari.

    Wauwieeeeeeeeeee wat een prachtig stukje griekenland is dit!!! Het is echt de eerste keer dat wij elkaar aankeken en zeiden: wat is het hier prachtig.

    Wij verbleven in appartement Dioni, direct gelegen aan het strand en ook vanuit het appartement was het uitzicht verbluffend mooi. Over de zee uitkijkend en in de verte Turkije, echt bloedmooi.

    Direct zijn wij door Kokkari gelopen om het wat te ontdekken en wat is het een nog heerlijk autenthiek plekje. En wat sfeervol om over de boulevard te lopen langs alle super gezellige restaurantjes en een heerlijk hapje te gaan eten en om daarna nog even bij een cocktailbarretje een lekker wijntje te gaan drinken.

    Wij waren hier maar 7 dagen dus hebben wij alleen maar heerlijk gerelaxed op het strand, lekker rondgedwaald door alle leuke kleine straatjes en heerlijk gegeten bij de verschillende restaurantjes.

    Ook zijn wij nog een ochtend bij de Animal Care Samos geweest en kunnen alleen maar concluderen dat Tom en Ingrid het daar fantastisch voor elkaar hebben voor alle dieren daar. We hebben een rondleiding gehad en heerlijk geknuffeld met alle honden. Ze waren erg dankbaar voor de medicijnen die we hadden meegebracht vanuit Nederland en natuurlijk de hondenkoekjes en kattenbrokjes. Wat een stel geweldige mensen , en wij raden iedereen aan om eens een kijkje te gaan nemen.

    Ook nog bij Nordin heerlijk een keer ontbeten en ook daar zijn we enthousiast over. Wat een heerlijke verse spulletjes daar allemaal én met liefde bereid haha.

    Ja hoor, ook wij zijn verliefd geworden op het eiland Samos, en zoals door velen hier al gezegd : wij gaan zeker terug………………….. maar dan langer!!!:D

    Voor iedereen die nog gaat : heel veel plezier op het mooie Samos:)-D

    Groetjes Jeanette.

  • Carel

    Mooii

    ik, sinds 1999 verknocht aan Samos en vooral aan Kokkari

    dat is de kracht van Kokkari en Samos

    daarom wil ik daar ook steeds heen en inderdaad je wilt altijd weer terug(vorig jaar 2x)

    dit jaar hoop ik ook weer voor de 2e keer

    Mijn video's als napret, hier de link:

    https://www.youtube.com/user/Samoseiland/videos

    sorry als ik je weer lastig val met mijn video 's ;)

    gr CArel

  • ger

    nou blij om te horen dat het jullie zo goed is bevalen

    wij gaan over 2 weken voor 3 weken we zijn toch zoooooooooooooooooo benieuwd

    en Carel als ik die filmpjes zie dan komt het zeker goed

    groeten Ger

  • Harma

    Over 5 weken gaan wij voor de 6de keer naar Kokkari.

    Wij vinden het daar ook helemaal geweldig.

  • jeanette

    Hai Carel,

    Ja het was echt te gek daar dus je kunt wel stellen dat het “virus” heeft toegeslagen hahaha.

    Enne blijf die mooie filmpjes maar sturen hoor? Dat is ook het echte genieten;)

    Wanneer ga je weer naar Samos van het jaar?

    Groetjes Jeanette.

  • Carel

    wij hopen 13 september (2weken), maar dat is nog niet helemaal zeker…

    alleen al de gedachte

  • Debbie

    Hoi Jeanette,

    Leuk om te horen dat je het zo naar je zin gehad hebt. Wij vonden het ook weer heerlijk, ben al weer bijna 4 weken terug maar heb nog steeds heimwee. Zal ook nog wel even zo blijven. Wij hebben deze keer ook de wandeling van Kokkari naar Vourliotes gedaan, vorige keer waren we er eind juli en toen was het te warm. Het was een erg mooie wandeling. Wij gaan zeker nog eens terug en jullie zo te horen ook!

    Groetjes Debbie

  • MarcelP

    Hoi,

    Wij gaan 23 juli voor de derde keer naar Kokkari.

    Vorig jaar wilde wij ook al naar Vourliotes lopen, maar daar niet aan toegekomen, door familieomstandigheden thuis.

    Debbie, als je naar Vourliotes ben jij dan aan het eind van Kokkari (richting tsamadou zeg maar ) links dat steile pad omhoog gegaan?

    Marcel & Nanny

  • Debbie

    Hoi Marcel & Nanny,

    Als je Kokkari net uit bent heb je voor dat je omhoog loopt richting Lemonakia en Tsamadou links een weggetje omhoog waaraan links Milos beach hotel staat en rechts een soort van ruïne (watertoren??). Daar zijn wij omhoog gelopen, ik vond het vrij makkelijk te vinden verder. Wij waren het eigenlijk niet van plan die dag en hadden geen route bij ons of zo maar het wees zich eigenlijk vanzelf. Op de enkele twijfelpunten stonden dan wel weer bordjes of steenmannetjes. Wij hebben er ongeveer 3 uur over gedaan (zijn geen geoefende wandelaars) en daarna in Vourliotes heerlijk gegeten bij Pera Vrisi (bij de bron), de schotel met verschillende voorgerechtjes is een aanrader! Na nog een beetje rondgekeken te hebben in Vourliotes was ik het wel zat aangezien mijn lijf niet altijd zo fijn meewerkt dus ik was heel blij dat er toen net een taxi langskwam! (:P)

    Groetjes Debbie

  • jeanette

    Hoi Debbie,

    Ja we hebben het echt heel erg leuk gehad. Was alleen een beetje te kort he? Eerste dag valt al iets in het water door de nachtvlucht, en waren we bekaf. En de laatste dag viel helemaal weg want toen werden we al om 7 uur opgehaald bij het appartement. Dus hebben we heerlijk gerelaxed. Als we teruggaan dan gaan we lekker langer haha:D. Dan een auto huren en het eiland verkennen. Wij zijn niet van die hele grote wandelaars maar kan me voorstellen dat je op Samos hele mooie wandelingen kan maken. Fijn dat jullie het ook leuk hebben gehad. En die heimwee? Hebben wij ook, naar het geluid van de zee, de zon en het heerlijke eten. Wij gaan eerst in September nog een weekje met vrienden naar Turkije en dan heerlijk weer bij de touroperators kijken wat ze hebben:). Dan kan de voorpret alweer beginnenX(.

    Groetjes Jeanette.