Auto naar samos

  • melanie8784

    Hallo

    wie gaat met de auto naar samos ? of vliegen jullie ?

    Als het meezit ben er ook dit jaar weer terug op samos wel pas ende september maar beter dan niet te gann :-)

    Ik ben wel op zoek naar mensen die met de auto gaan . laat mij iets weten

  • Marjan

    Hallo,

    Ik ga eind april met de auto naar Samos.

    Het is voor mij ook de eerste keer met de auto, maar ik moet veel spullen mee omdat ik er wil gaan wonen.

    Maar als iemand tips heeft over de route e.d. dan houd ik me aanbevolen.

    Wil jij er ook met de auto heen?

    Groet,

    Marjan

  • Toming

    Hallo Marjan

    Wij gaan 5 keer per jaar naar Samos met de auto al voor jaren.

    Er zijn verschillende route's naar Samos.

    Je kan via voormalig Joegoslvie. Geen aanrader.

    Met de Ferrie vanaf Trieste Italie ( 1350km) naar Ingoumenitsa via Ancona>dit is een nieuwe route van Minoan lines tijdsduur ongeveer dertig uur.Je kan ook opstappen in Ancona maar dan

    Langer aan het rijden Tot. 1600 km. Maar korter op de ferry.

    Er is ook de mogelijkheid om naar Patras te gaan met de zelfde boot maar dan kom je te laat voor de boot naar Samos. Aankomst patras 16:00

    De boot naar Samos gaat 4x per week en vertrekt om 18:00 uit Pireaus Vrijdag Zaterdag Maandag en Woendag

    Dus dit ga je niet redden om de boot te halen naar Samos als je op een van deze dagen aankomt in Griekenland want Patras-Pireaus 220km ruim 3 uur rijden als je de weg weet.

    Vanaf Ingoumenitsa is het ruim 6 uur rijden als je daar afstapt om 08:30 dus tijd genoeg om in Pireaus te komen voor de boot naar Samos.

    Of je wilt je tijd nemen om een nacht extra te blijven op het vaste land dan kan je de boot nemen naar Samos op een deze dagen.

    Deze Maatschappij geeft 20% korting als je voor 28 Februarie je ticket boekt. ticket kan je gebruiken voor heel 2013 mar wel de juiste datum van reizen geven.

    Ze rekenen wel brandstof toeslag pp per overtocht

    Je kan ook met Superfast Ferries. een andere maatschappij vertrek vanaf Ancona zelfde verhaal als hier boven alleen andere vertrek tijden en geen vertrek vanaf Trieste. geeft ook Korting als je vroeg boekt.

    Kijk ook eens op Greek ferry route. van Italie naar Griekenland (google)

    Wij boeken onze tickets via een boekings kantoor in Griekenland (Kreta) daar werkt een Nederlandse vrouw die zeer behulpzaam is.

    Mvg Tom (Animalcare Samos)

  • Marjan

    Hallo Tom,

    Bedankt voor de informatie.Je hebt me goed op weg geholpen.

    Inmiddels ben ik al een beetje aan het googlen geweest. Ik heb nog geen keus gemaakt, maar weet nu al veel meer.

    Hoe heet dat boekingskantoor in Kreta? Boeken zij ook de bootreis van Piraeus naar Samos?

    Nogmaals bedankt en ik kom zeker een keer kijken bij Animal Care.

    Marjan

  • Toming

    Hallo Marjan

    Dit is het boekings kantoor op Kreta greek ferry's club Ecoworld. Je kan ze mailen in het Nederlands.

    De NL medewerkster heet Josephine Haar email is jv@eco.gr

    Ze doen geen reserveringen voor Pireaus-Samos.

    Wij kopen ons ticket meestal aan de haven in Pireaus waar de boot vertrekt. Alleen in de zomer kan je mischien toch proberen vooraf te boeken ivm de drukte.

    Het verhaal wat ik hier voor schreef is wat veranderd omdat de Ferry naar Samos zijn tijden heeft veranderd. Dit doen ze regelmatig.

    Dus dat houd in dat je goed moet plannen. de afvaarten vanaf Italie zijn ook in de zomer aangepast.

    Mvg Tom

  • Marjan

    Hallo Tom,

    Bedankt voor je informatie. Ik heb inmiddels contact opgenomen met Josephine en waarschijnlijk ga ik boeken voor vertrek vanuit Trieste op 24 april.

    De boot vertrekt dan om 6.30 uur. Hoe doen jullie dat de nacht ervoor? Gaan jullie dan in een hotel o.i.d.?

    En ik kan maar niet vinden wanneer de afvaarten van Piraeus naar Samos gaan (op dit moment krijg ik op alle dagen die ik probeer het antwoord “no sailing”).

    Dat kun je dus eigenlijk niet van te voren plannen. Heb jij die ervaring ook?

    En waarschijnlijk zal ik dan toch nog een extra nacht op het vasteland moeten doorbrengen.

    Nou ja, 1 ding weet ik zeker: het wordt een avontuurlijke reis…

    Vriendelijke groet,

    Marjan

  • Toming

    Hallo Marjan

    De boot vanaf Pireaus naar Samos is een geval apart. Dit wordt nu gedaan door NEL Lines. Ze veranderen de afvaartijden ik denk om de 2-3 maanden.

    Nu zijn de afvaarten: tot 12 Maart

    vertrek Pireaus Woensdag 18:00

    Vrijdag 18:00

    Zondag 09:00

    Hier heb jij dus niks aan.

    Het schema voor April zal waarschijnlijk zijn als die we hadden voor Februari.

    Vertrek Pireaus Maandag 18:00

    Woensdag 18:00

    Vrijdag of Zaterdag 18:00

    Wij gaan altijd vanaf Ancona dan vertrekt de boot om 14:00 je moet 2 uur eerder in de haven zijn.

    Ik vertrek dan vanaf Amsterdam om 05:00 en rijdt dan via Oostenrijk door tot 20 km voorbij Verona (Italie) en gaan daar in een hotel langs de weg. En vertrekken de volgende ochtend om 07:00 voor de laatste 350 km naar Ancona.

    Voor Trieste kan ik je geen info geven aangaande een overnachting.

    Mvg.Tom

  • Marjan

    Hoi Tom,

    Ik kom er maar niet achter wanneer eind april de afvaarten van Piraeus naar Samos zijn.

    Ik kreeg zelfs van Directferries te horen dat er niet eerder afvaarten zijn dan in juni. Dat kan toch niet waar zijn?

    Hoe kom jij erachter wanneer er afvaarten zijn?

    Deze week wil ik boeken voor de boot van Ancona naar Igoumenitsia, en ik had het graag aansluitend willen doen op de boot naar Samos, maar daar krijg ik dus geen zicht op.

    Ik hoop dat je me nog beetje extra wegwijs kunt maken.

    Alvast bedankt,

    Marjan

  • conleyia@otenet.gr

    probeer "paleologos.gr

  • Marjan

    Dank je.

    Ik heb contact met “paleologos.gr” gehad en ze weten pas ergens in maart of begin april wanneer de afvaarten zijn.

    Nog even geduld hebben, dus.

    Vriendelijke groet,

    Marjan