Waarom terug

  • Marieke

    Het is altijd zo jammer om weer terug te zijn in Nederland als je net van het heerlijke eiland Samos komt en dit is niet de laatste keer.

    Dit was mn derde keer en ben van plan om in de herfstvakantie weer te gaan. hmmm kan niet wachten.

    Dat gevoel van Samos blijft bij mij altijd nog even hangen terwijl ik dat bij andere eilanden niet heb, wat is dat toch, die aantrekkingkracht van Samos.

    Als het maar niet TE toeristisch wordt, zou zonde zijn!!(toch?)

    Groetjes Marieke

  • corinne

    hoi,marieke,wij,mijn man henri,mijn zoon kevin en ikke gaan vrijdag,en ik hoop dat ik me net als jij voel als ik terug in nederland ben……leuk om jou berichtje te lezen,dat geeft een goed gevoel! groetjes uit venlo.wij verblijven trouwens op kokkari! voor het eerst…

  • paula

    Hoi Marieke,

    Ik ken het gevoel, ik ga binnenkort voor het 4e achtereenvolgende jaar naar Samos. We krijgen steeds meer het gevoel dat we er een onderkomen willen kopen en er dan heel vaak naar toe willen gaan. We gaan op onderzoek uit dit jaar. Het lijkt me overigens wel een ‘hele andere wereld’ als in oktober de restaurants sluiten en veel uitbaters weg gaan, er geen toeristen meer zijn, het weer veranderd e.d., wel leuk om een keer (of vaker) mee te maken.

    groetjes,

    Paula

  • Mariët

    Hoi Paula

    Ik zat een beetje te neuzelen op Internet maar hier heb ik een leuke site voor je: kan je vast een beetje “voorlekkeren”.

    http://www.samosproperties.net/estate/startpage.htm?PROP_USERID=1

    Succes

    Mariët

  • Marieke

    bedankt Mariet,

    Ik had deze site al zien staan toen ik door kokkari liep, heb meteen gekeken toen ik thuis was.

    Dit was mn derde keer op samos waarvan de eerste 2 keer in Kokkari en dit jaar in Pythagorion. Hier heb ik ook een leuke griek ontmoet, ik hoop dat we genoeg contact blijven houden zodat ik hem weer kan ontmoeten in oktober! Nu gaat die liefde voor Samos voorlopig echt niet weg!

    Groetjes Marieke

  • Mariët

    Nou Marieke , nu snap ik dat je heel erg snel weer terug wil gaan want als je daar iemand hebt onmoet waar je het erg gezellig mee hebt is de afstand wel een beetje groot hè?

    Maar ja, oktober is het zo joh en misschien kan je wel mailen of via MSN lekker met hem kleppen zodat hij toch een beetje dichtbij lijkt.

    Wij zijn pas één keer in Kokkari geweest (een aantal jaren geleden) en zijn al die andere jaren ergens anders geweest (eilanden en vaste land) maar volgend jaar wil ik toch echt weer terug naar Kokkari want daar heb ik toch wel een beetje mijn hart aan verloren. Was het, vergeleken met Kokkari, niet erg groot, druk en toeristisch in Pythagorion? Wij zijn er toen wel een dagje geweest maar het was nou niet echt een plaats waar ik zou willen verblijven, ik vond Kokkari veel knusser.

    Hoe heb jij dat ervaren ? (buiten die leuke Griek dan hè want je bent nu natuurlijk bevooroordeeld)

    Groetjes Mariët

  • Marieke

    Omdat ik nu twee keer in kokkari ben geweest ken ik daar ook al aardig wat mensen. Het was grappig want de laatste keer dat ik er was, was vier jaar geleden en toen we dit jaar een dagje kokkari gingen doen herkende die mensen ons van vier jaar geleden nog, echt leuk, omdat dat normaal nooit zou gebeuren. Kokkari is inderdaad een heel knus dorpje in vergelijking met Pythagorion.

    Alles went, zo moet je het maar zien.

    Ik denk dat als ik deze griek in pythagorion niet tegen was gekomen dat het dan heel anders geweest zou zijn, omdat ik dan geen mensen in het stadje zou kennen. Maar omdat mensen mij zagen lopen met hem, gingen er ook steeds meer tegen me praten, zelfs als ik naar zn resaurant liep, spraken ze me aan, en dat is leuk.

    Grieken nemen je heel snel op in hun omgeving en daar hou ik van, dus nu maar wachten tot het oktober is!

    groetjes Marieke

  • netty

    wanneer ga je terug in oktober marieke, en in welk app. zit je dan?

    Ik ga 30 sept. tot 7 oktober en zit in paris sea.

    Ik ken daar heel veel grieken, en ze zijn inderdaad leuk.

  • Marieke

    hey Netty,

    Ik ben van plan om van 10 tot 17 oktober te gaan, dat komt mij het beste uit i.v.m. de herfstvakantie! lekker nog even een weekje ertussenuit en GENIETEN…

    Groetjes

  • the greek geek

    waarom blijf je er niet, schatje.