Verslagje

  • Angelique

    Hoi allemaal.

    Eindelijk was het 18 juli dan zover we gingen naar Samos.

    Toen we aan kwamen vliegen waren we het er al over eens dat het een ontzettend mooi eiland is.

    Het eerste wat ik op het vliegveld zag was een druk rondrennende Ria die het echt vreselijk druk had.En die dan ook nog een tourist krijgt die in het spaans begint te praten!!! Wel leuk om nu een gezicht te hebben bij de berichtjes die je leest.

    Onze huurauto daar opgehaald en op naar het appartement. Dat ligt erg dicht bij het vliegveld en is ons ontzettend goed bevallen.

    En Henri wat je hier allemaal op het prikbord leest over Samos klopt allemaal.

    Ontzettend vriendelijke mensen, waar je ook komt. Het is ontzettend handig om vervoer te hebben als je een stukje van de plaatsen afzit. Maar ook met de bus ( althans in het hoogseizoen ) is het goed te doen om bijvoorbeeld een dagje vanaf Pythagorion naar Kokkari te gaan.

    Wij zaten dus vlakbij Pythagorion. ( luchthaven afrijden, naar rechts en na 20 meter weer naar links ) En wij vonden dit toch het lekkerste om te zitten. Kokkari vonden we ook geweldig, lekker aan de haven wat drinken en wat eten maar Pythagorion was het voor ons toch wat meer. Karlovassi hebben we ook gezien en godzijdank zaten we daar niet. Dat is de enige plek die we drie keer niks vonden.

    En natuurlijk hebben we de musea bezocht, zoals de tunnel ( met een vrouw voor me die naar beneden liep en er achter kwam dat ze niet tegen kleine ruimtes kan en volledig in paniek raakte ) en het museum in Samos stad.

    Samos stad vonden we wel leuk maar niet om te verblijven. Wel was mijn man daar erg blij met de kapper die hem scheerde zodat hij dat zelf niet hoefde te doen.

    En als je een auto gaat huren ga dan inderdaad eens van de doorgaande route af naar de kleinere dorpjes, ook erg leuk, en vooral ontzettend mooie natuur overal.

    Ik wil ook zeker nog een keer terug in mei om alles in bloei te zien staan.

    Nu heb ik niet het gevoel wat Kees al direct had van dit is het en hier wil ik ieder jaar wel heen. Dat heb ik wel maar alleen met een ander eiland en niet met Samos.

    Maar ik kan het wel begrijpen, ook wat Ria zegt dat ze haar hart heeft verloren aan het eiland en de mensen daar.

    We hebben ook heel veel contact gehad met de grieken daar en met één van hun zullen we ook zeker contact blijven houden.

    Dus voor diegene die nog gaan en er nog nooit zijn geweest het is echt een aanrader.

    Ik zal ook zeker nog een keer teruggaan.

    Tja wat valt er verder nog te vertellen, het was gewoon een heerlijke vakantie. Iedereen hier op het prikbord die er al een keer geweest is hoef ik dat niet te vertellen, en diegene die nog gaan zullen daar nog achterkomen.

    We hebben een hoop gezien dat is ook het voordeel van het hebben van een auto die twee weken.

    De enige afknapper die we hadden waren al die zeurende mensen op de luchthaven toen we weer teruggingen.

    En daar zagen we alweer een drukrondrennende Ria. hahahahaha die ook in regina travel altijd druk bezig was.

    Groetjes Angelique.

  • Rob en Ria

    Hoi Angelique

    Die Spaanssprekende man was ff schrikke ja (lol).

    Leuk verslagje van je ,kan dat ook in het spaans?hihi

    Enne die mensen zeuren niet altijd zo hoor , maar dit zijn wel de drukste weken ook.En er is nu een nieuw gebouw in gebruik ,en dan gebruiken ze nog maar 1 bali,om 4 of 5 vluchten in te checken!!1 Op z,n grieks denk ik dan maar!

    Groetjes Ria

  • Edwin

    Hoi Angelique,

    Leuk om je verslagje over Samos te lezen. Wij gaan eind augustus naar Samos. Ik ben twee keer eerder geweest en toen is het ook zeer goed bevallen. Na twee keer naar een ander eiland (Lesbos en Thassos) nu weer terug naar Samos. Nu ook met twee weken lang een auto (dit hadden we ook op Thassos en was zeer goed bevallen).

    Persoonlijk vind ik Pythagoras het leukste plaatsje (daar zitten we nu dus ook weer). We zitten middenin het plaatsje in een appartement mét zwembad op het dak. Dus dat wordt lekker genieten.

    Groeten van Edwin

  • henri

    Thanks angelique, en vanaf heden elke avond een aflevering? Toch…..groetjes henri

  • Angelique

    O jee verhalen zat.

    We zijn ook nog een dagje mee geweest met “ Jannis ” bekend voor diegene die er vaker zijn geweest.

    Mij leek het in eerste instantie helemaal niks, maar na lang aandringen van man en dochter ben ik toch gegaan.

    En ik moet zeggen we hebben een hele leuke dag gehad, veel gelachen.

    We zaten wel met hele leuke mensen aan boord dat scheelt een hoop.

    Bij de haven van Pythagorion naar rechts en dan zie je het vanzelf, dus Henri ga een keertje kijken en wie weet is het wat voor jullie.

    De rest moet ik natuurlijk bewaren voor alle andere avonden tot jullie gaan. hahahaha

    Groetjes Angelique

  • netty

    ria, weer panne met de comp. Tot nader bericht, svp op dit emailadres.

    ALs je na gisteren gereageerd heb op mijn berichtjes kun je die nog een keer naar dit adres sturen.

    Mijn harde schijf van de laptop is kapot, wordt zo opgehaald door de koerier en ik hoop dat kantoor het snel verhelpt.

    Maar anders kan ik zeker een week niet mailen en dat is veel te lang , toch!

    groet netty

  • Rob en Ria

    Wat heb jij een pech zeg!

    had je niet meer gemaild,sinds gister,amper thuis geweest zelfs!

    straks weer wat rustiger tijden hoop ik .hellllup blijven jullie allemaal een beetje thuis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dan kan ik ook gewoon thuisblijven!

    hahhaha lol

    groet Ria