vervoer

  • Robert

    Hallo allemaal,

    Ga met mijn vriendin as vrijdag naar Samos. Wilde eigenlijk een scooter huren. Nu hoor ik dat je daarvoor een bromfietscertificaat voor nodig hebt. Gezien de tijd kan ik deze niet meer aanvragen.

    Is het eiland goed te bezichtigen met het openbaarvervoer?????

    We willen ook fietsen huren om de omgeving van Pythagorio te verkennen. Dit dat een beetje te doen?????

    Alvast bedankt voor de informatie.

    Groetjes Robert

  • Kees

    Robert,

    Een groot gedeelte van het eiland is uitstekend te bezichtigen met de fiets, het openbaar vervoer rijdt wel maar is niet echt ideaal, en taxies zijn een beetje te kostbaar om van hot naar her te rijden.

    In de omgeving van Pythagorion is het vrijwel vlak met af en toe een heuveltje.

  • netty

    hallo Robert, openbaar vervoer kan maar is niet aan te bevelen. Taxi´is overigens ook niet zo duur.

    Aanrader is als je nog nooit op samos bent geweest een taxichauffeur te vragen, eerst een prijs afspreken. en hij laat je alle hoogte punten van het eiland zien.

    Dit is veel goedkoper dan met twee pers. een dagtocht te maken en veel leuker. Je hoeft niet met 40 man bus in bus uit. En je ziet veel leukere dingen.

    Ik doe het altijd zo en het is echt een aanrader. als je een dorpje in wil blijft hij wachten en je kan weer vertrekken wanneer jij dat wilt.

    groet netty

  • Robert

    Hallo bedankt voor julie reacties,

    Welk deel van het eiland is het beste met de fiets te bezichtigen??

    En heb je nog wat leuke tips voor ons over plekken die we zeker moeten gaan zien.

    Wat is verstandig een gewone fiets te huren of een mountainbike?

    Alvast bedankt voor julie reacties.

    Groetjes Robert van Heumen.

  • Rob en Ria

    hoi,

    ik heb juist gasten die veel met het opebaar vervoer reizen ,en die boffen erover ,en het is heel goed te doen!

    In de zomermaanden rijden er meer bussen!

    En als je een beetje in een redelijke conditie ben! kun je natuurlijk fietsen !!! Allen IK zal het nooooooooooooooiiiiiiiiit van ze leven doen!

    Ria

  • Ad

    Robert,

    Ik weet niet hoe je conditie is. Het gaat op Samos nogal bergop en bergaf. Ik heb toeristen zien fietsen naar Vourliotes en Manolates, de wegen naar deze dorpjes zijn erg steil. Als je in korte tijd veel en mooie dingen wilt zien dan kun je het best een auto huren voor een aantal dagen. Een auto voor een dag huren dan ben je nogal wat geld kwijt, voor een aantal dagen kun je een prijs afspreken, ik denk dat je dan rond de € 25.00 per dag kwijt bent, Je kunt dan het hele eiland rondrijden, de ANWB heeft een mooi boekje over Samos, met auto- en wandeltochten. Hierin staan een aantal mooie plekjes die je kunt bezoeken.

    Groetjes AdRobert schreef:

    >

    >

    >

    > Hallo bedankt voor julie reacties,

    >

    > Welk deel van het eiland is het beste met de fiets te

    > bezichtigen??

    > En heb je nog wat leuke tips voor ons over plekken die we

    > zeker moeten gaan zien.

    >

    > Wat is verstandig een gewone fiets te huren of een

    > mountainbike?

    >

    > Alvast bedankt voor julie reacties.

    >

    > Groetjes Robert van Heumen.