grieks hondje

  • netty

    de eerste twee weken van juni was ik voor de vijfde keer op Samos.

    Deze keer kon ik de verleiding niet weerstaan om een zwerfhondje mee te nemen.

    Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben? Ik zou het graag van jullie horen.

    groetjes netty

  • Mariët

    Er stond vandaag een heel stuk in de Volkskrant over het meenemen van een zwerfhondje in de Volkskrant. Ik heb er zelf geen ervaring mee want ik zou het zelf nooit doen maar dat is heel persoonlijk.

    Is alles goed gegaan met het vervoer en zo en met de benodigde papieren en inentingen bij en van de de dierenarts en gedraagd hij/zij zich een beetje hier in Nederand?

    Succes met ???????????? Heb je hem of haar een Griekse naam gegeven?

    Groetjes Mariët

  • Rob en Ria

    Hallo,

    Wij hebben bij onze nederlandse rottweiler ook een grieks hondje genomen, Ze komt uit de animalchelter ,bij Kedros. maarja wij wonen dan ook op Samos.

    Er is hier op het eiland een nerrlandse groep aan het werk ,waar het de honden opvang betrefd.

    Het is een groep vrijwillegers en noemen zich de H.A.S.Kijk op www.dierenleedsamos.com Leuk om is naar te kijken als je wat meer info wilt.

    Groetjes Ria, Samos

  • netty

    hallo mariet, ja ze is een prima hond. Het is een hondje van 1 jaar maar zo dankbaar. Vervoer is prima gegaan. Ik heb een skykennel gekocht, vlucht aangevraagd en toen naar de dierenarts.

    Eenmaal in Nederland aangekomen, de volgende dag naar de dierenarts hier.

    Groot bloedonderzoek gedaan. Ze had een tekenziekte. Daarvoor wordt ze nu behandeld. Je ziet haar opbloeien.

    Haar gewicht is al van 9 naar 12 kilo gegaan en daar moet nog zeker 10 kilo bij.

    Ze was helemaal uitgedroogd en ondervoed. Maar hier heeft ze een goed leven. Het gaat prima samen met mijn andere hond. Het eten gaat nog niet zo goed.

    Ze lust alleen spaghetti en pizza en dat soort voeding. Niet echt voor een hond dus. Eerst ondervoeding weg en dan maar vasten tot ze honger krijgt in vlees en groenten.

    Leuk dat je gereageerd hebt. Ben helemaal weg van Samos en hoop in september voor de zesde keer te kunnen gaan.

    groetjes netty

  • netty

    hallo Ria, ja ik ben jaloers op je . Lekker op Samos wonen. Geweldig.

    Door dit hondje ben ik ook in contact gekomen met caroline en joeri. Zij werken buiten samosstad in de shelter. Doen enorm goed werk. Ik vind het erg leuk om zo eens contact met jullie te hebben. Ben zelf helemaal weg van Samos.

    groetjes netty

  • Mariët

    Leuk hoor dat ze het zo goed doet en ja, dat ze op een dieet heeft geleefd van spaghetti en pizza dat is niet zo verwonderlijk hè als je weet wat voor leven ze gehad heeft.

    Hoe heb je haar genoemd eigenlijk?

    Je schrijft ook ik ga voor de zesde keer naar Samos en aangezien Kees hierboven een draad heeft opgezet: “uniek of niet uniek” vroeg ik me af of jij ook wel op andere eilanden bent geweest of was het direct liefde op het eerste gezicht op Samos en ben je toen blijven steken?

    Wij hebben het namelijk moeilijk met de keuze want we vinden meerdere eilanden zo mooi maar eigenlijk zijn we (of ik in ieder geval) wel toe na 25 jaar om eens een vaste stek te hebben: wordt het nou Samos, Lesbos of toch maar Lefkas? Ik denk dat we volgende jaar maar weer eens Samos in het voorjaar gaan doen en Lesbos in het naajaar dan moeten we de knoop maar eens door gaan hakken (wat mij betreft dan want ik heb ook altijd nog een wederhelft).

    Groetjes en succes met de opvoeding van je Griekse hondje.

    Mariët

  • netty

    Ja ze heeft inderdaad een beetje een griekse naam gekregen. De eerste 3 dagen kon ze niet lopen, daarna eerst op 3 poten. Ze was toen niet zo snel en wij maar roepen. Ella Ella.

    Toen is Ella ella geworden. Ze heeft een heel slecht leven gehad. Lopen gaat nu weer prima omdat ze met de juiste medicijnen is behandeld. In samos had haar een afschuwelijk dood te wachten gestaan. Ze heeft namelijk babesia (tekenziekte) en dat slaat op de gewrichten, bloedarmoede enz. als ze niet meer kunnen lopen is het geen eten en drinken en in dat stadium vond ik haar. Ik zit zelf in de medicijnen dus behandeling was financieel goed te doen (hondje heeft me inmiddels al wel 450 euro gekost maar je hebt dan ook een echte samoshond. ze gaat echte jonge hondenstreken krijgen. Maar dat is ook leuk.

    Ik ben op cyprus, egypte, turkije, israel, tenerife en nog veel meer geweest. Ik had echter altijd zoiets. 1 keer. leuk nu weer wat anders.

    Ben nooit met heimwee naar nederland terug gegaan. Als ik samos verlaat, ben ik de eerste week in nederland altijd wat treurig. Ik weet niet wat het is.

    Ik zit nu ook te twijfelen, er is een leuke aanbieding in september Karpathos en Lefkas. Maar ik ben zo bang dat het tegenvalt en op samos is het altijd leuk.

    Ik zit zo te twijfelen. Misschien moet ik het gewoon eens proberen.

    Maar ik ben momenteel ook bezig met bluspakken ed. voor de vrijwillige brandweer in pythagorion en daar heb ik al het een en ander voor liggen, dus misschien dat ik dat in september ga brengen. Anders wordt het weer mei.

    hoop weer wat te horen.

    groet netty

  • Mariët

    Meid als je twijfelt moet je gewoon terug naar Samos (alhoewel Lefkas ook erg mooi is) maar je moet gewoon je hart volgen. Is niks mis mee hoor!

    Voor ons is het sowieso altijd Griekenland wij hoeven naar geen ander land meer toe en wij hebben altijd heimwee als we terug gaan. Ja, het is niet anders.

    Succes nogmaals met Ella.

    Mariët

  • Kees

    Hoi Netty,

    ken je deze website al

    www.animalcaresamos.nl

    Staan ook foto's op van de hondjes en zogenaamde succes storys

    Groetjes Kees

  • netty

    ja ik heb met joerie en carolien gespreken. Reuze aardige mensen.

    Ze doen goed werk.

    groet netty