app. Anastasia

  • jacqueline

    hoi allemaal,

    nog een paar maanden geduld hebben en dan gaan we eindelijk naar Samos, ben benieuwd wat het allemaal te bieden heeft. het is pas ons 2e bezoek aan griekenland, vorig jaar zijn we naar Parga geweest wat ook echt een schitterende vakantie is geweest.

    dit jaar verblijven we in app. anastasia, kent iemand deze?? ik heb al op vakantiereiswijzer gekeken, maar kom echt heel tegenstrijdige verhalen tegen.

    mijn tweede vraag is of het verstandiger is om ter plaatse een huurauto te reserveren of toch vooraf? wij gaan pas 3 oktober, ik weet niet of dit in prijs uitmaakt..

    iedereen die binnenkort gaat: een hele fijne vakantie en geniet van het zomerse weer,

    groetjes,

    jacqueline

  • Kees

    Over Anastasia,

    Persoonlijk vind ik het een mooi gebouw en de ligging is perfect.

    Je hebt wel een auto of scooter nodig, fietsen kan je vergeten.

    Wordt gerunt door echte Grieken die weinig Engels spreken.

    Volgens mij zitten er ook veel Scandinaviers in Anastasia, maar dat is vooral in het hoogseizoen…

    Van al die verhalen op die reiswijzer moet je je eigen niks aantrekken, gewoon lekker gaan en zelf oordelen, ik weet zeker dat je het naar je zin zult hebben.

    Groetjes Kees

  • Pete

    Nu begrijpen we waarom we slechts euro 300 pp kwijt waren (15 dgn hoogseizoen) voor dit schitterende complex. Werkelijk een prachtig complex. Het ligt te afgelegen van Phytagorio. Verschillende keren meegemaakt dat de shuttle bus niet kwam en dan maar weer een taxi bellen. Niet vanwege de kosten (euro 4) maar vanwege het wachten. Het centrum is zonder vervoer bijna niet te bereiken.

    Het winkeltje stelt niets voor (geen omzetsnelheid en vaak geen brood). Dan koop je er ook niets meer en doe je je boodschappen in het centrum. Tot ongenoegen van de manager en personeel.

    Voor de mensen die daar werken, ik vond ze overigens best aardig, is dat best wel triest. De hele dag aanwezig zijn en niets omzetten. Dit gold ook voor het restaurantje. Hier één keer gegeten. Geen keuze,heel summier,prijs kwaliteit slecht. Andere gasten die hier waren en er ook gegeten hadden waren de volgende dag ziek! Dus pas op.

    Schoonmaken: geen reden tot klagen, alhoewel een schoonmaakbeurt nooit langer dan 5 min. duurde.

    De tweede dag van ons verblijf begaf het oude, simpele, plastic waterkokertje het.Zat onder de kalkaanslag.Dit gemeld en na twee dagen stond er een andere,even oud en ook onder de kalk. Plus een rekening van 20 euro. Element was kapot (gek hé). Meteen naar de receptie en gevaagd of dit een grap was, een oude waterkoker die ermee ophoudt. Rekening op het bureau van de manager (Nikos Tsokos) gedeponeerd. Niets meer van gehoord. Wel zit je je even op te fokken. Zie verhaal van Jan, die ik waarschijnlijk gesproken heb tijdens ons verblijf. Een ander echtpaar moest betalen voor een kapot bedje. Daarom denk ik dat het er echt niet goed gaat.

    Overigens hebben wij hier een leuke vakantie gehad in een prachtig complex met een schitterend uitzicht op de zee en het aangrenzende Turkije.

    Vind het minder geschikt voor ouders met kinderen. Ben daarom wel benieuwd hoelang Hotelplan deze accommodatie in zijn pakket blijft houden.

  • jacqueline

    mmm,

    niet echt om vrolijk van te worden, ik hoop dat de badkamer en wc wel schoon zijn, dat vind ik toch wel erg belangrijk..hoe is het zwembad eigenlijk?

    Nog iemand leuke tips voor excursies enzo? we willen heel graag een keer oversteken naar turkije naar efese..lijkt me schitterend. iemand hier ervaringen mee?

    groetjes,

    jacqueline

  • Pete

    Badkamer en wc zijn best schoon. Prullenbak en toiletprullenbak wordt gelukkig wel dagelijks dagelijks verschoond. Het zwembad is niet zo groot maar heerlijk om even af te koelen. Heb ook gezien dat er regelmatig chloor of een dergelijk ontsmettingsmiddel in wordt gedaan. Gezien de grootte van het complex lijkt me dit wel voldoende. Een oversteek naar Turkije is goed te doen. wel prijzig Hotelplan rekent meen ik 55 euro en 33 euro voor de excursie. Daarop komt euro 18,50 havenbelasting. Dus best wel duur. Zelf boeken is wel voordeliger. Ook een trip naar Patmos is aan te bevelen. Daarnaast vanuit de haven veel excuries. Vanaf ongeveer 15 euro die de moeite en de prijs waard zijn. Ook de taxi's die volop aanwezig zijn, je hoeft nooit te wachten valt mee. Centrum Pytagorion Anastasia is 3 euro. Bel je vanaf A. naar het centrum dan 4 euro. Voor de rest een prachtig eiland waar we een heerlijke vakantie hebben gehad. Een jeep huren is ontzettend leuk. Wij betaalden 84 e voor twee dagen.

  • Pete

    Hoi Jacqueline,

    Nog even dit. Nogmaals het is een prachtig complex en een prachtig eiland.

    Zoals Kees al schreef ontdek het zelf maar. Ik wilde zeker niet de indruk wekken dat het allemaal heel onplezierig is, in tegendeel. Alleen controleer direct alles en meld direct geconstateerde gebreken e.d. dit voorkomt wel ergenis als je voor iets een rekening gepresenteerd krijgt waar je geen schuld aan hebt.

    Ik wens je een heel fijne vakantie

  • Jan

    Ik geloof zeker dat je in Anastasia een lekkere vakantie kunt hebben, Jacqueline. Maar gezien de ervaringen van diverse Nederlanders zou ik bij aankomst wel goed checken wat er kapot is of ontbreekt en dat meteen melden bij de receptie. Laat je geen oor aannaaien. En mocht men dat toch proberen: schakel de hostess in, die kan voor je bemiddelen. Wij probeerden zelf met de manager te overleggen, maar die maakte zich er met een zin van af: “I send you the bill.”

  • jacqueline

    hoi allemaal,

    gelukkig, ik zal alles eens goed controleren, dat van die plaatselijke agenten hou je op iedere vakantiebestemming, ik heb hetzelfde in Parga (vasteland) meegemaakt. Ik begin er nu ook langzaam aan meer zin in te krijgen.

    groetjes,

    jacqueline