wonen werken in Samos

  • Selini

    Hi,

    Ik ben van plan om vanaf ongeveer midden augustus voor een aantal maanden in Samos te verblijven. Wie weet wat een leuke stad is? ik ben 21 dus vind het wel leuk uitgaansleven is een pre. Ik hou niet van supertoeristisch. ik ben half grieks en spreek ook ‘half’ grieks. ik kan me in ieder geval redden. ik zoek ook een appartement om gedurende 3maanden te huren. Als je contacten hebt in Samos of je kent iemand die een cafe of bar heeft die nog wat extra handen kan gebruiken… graag!Alle tips zijn welkom

    Alvast heel erg bedankt!

    Selini

  • Danielle

    hi, hi,

    nou zelf zou ik zeggen ga naar pythagorion.

    kokkari vond ik zelf het best, maar naar je verhaaltje te lezen en omdat je toch enigzins uit wilt gaan zou dat toch best zijn.

    het is een ietwat groter plaatsje.

    tegen de tijd dat jij gaat zal het toerisme al wat afgenomen zijn (het is tenslotte geen bouwvak meer)

    moet ik wel zeggen dat ik onwijs jaloers ben!

    heel veel plezier en geniet ervan!Selini schreef:

    >

  • karin

    pythagorion is het leukste stadje maar vanaf 17 oktober is alles daar gesloten. Je zult het dan moeten zoeken in samosstad. Ook kokkari is vanaf half oktober gesloten. Er is dan namelijk geen rechtstr. vlucht meer. Die starten weer vanaf de laatste week april 2004.

    Het is momenteel moeilijk om werk te krijgen want de mensen hebben het zelf niet breed en werken zich het ongangs om zelf het seizoen door te komen.

  • Rob en Ria

    ik hoop dat je wat kan vinden!!

    Weet je ,het gaat heel erg slecht in het toerisme ,en er worden mensen in die branche intslagen ,omdat er geen werk is!!Heel veel restaurants kunnen het niet bolwerken ,ook in cafe,s loopt het niet zoals zou moeten ,er zijn er zelfs die niet open zijn gegaan!!!!!!!!!!!!!!!!Het is dus kort gezegd niet druk op het eiland!

    Veel sucses groetjes ria

  • Mariët

    Ik hoorde hetzelfde verhaal van een collega van mijn man die net terug is uit Kos-stad. Het was er heel erg rustig, iets wat je van Kos-stad dus echt niet kunt zeggen en al helemaal niet in het hoogseizoen.

    Ik vind het erg sneu voor de mensen van griekenland dat het zo slecht gaat met het toerisme en ik begrijp het niet helemaal eigenlijk. Laten we maar hopen dat het voor het nieuwe seizoen wat beter komt allemaal.

  • Kees

    Ik begrijp even niet wat jij niet begrijpt Mariët?

  • Mariët

    Nou ik begrijp niet waarom het zo slecht gaat in het toerisme. Geldt dat alleen voor Griekenland of is het overal en waardoor komt dit? Komt dat doordat de mensen het te duur vinden of heeft het een andere oorzaak.

    Groetrjes Mariët

  • Brigitte

    Helo Mariët,

    Net als jij vind ik het triest voor het toerisme in Griekenland, dat het zo kalm is !

    Maar als je eerlijk wil zijn en je bekijkt de prijzen van de hotels in Turkije en Tunesië, dan liggen die wel een stuk lager en je hebt er ook zon, zee en strand.

    Wij gaan in september voor de zeventiende keer naar Samos en sinds de Euro er is , is het veel duurder geworden voor ons maar ook voor de inwoners van Samos.

    Een paar van onze vrienden daar hebben twee jobs daar het anders niet doenbaar is.

    Groetjes

    Brigitte

  • Mariët

    Ja ik begrijp wat je bedoelt maar voor de echte Griekenlandfans is dit gelukkig geen reden (hoop ik tenminste en voor ons geldt dat zeker) om ergens anders heen te gaan.

    De gewone boodschappen, daar zullen de Grieken het wel in merken denk ik en dat is wat jij vertelt over je vrienden neem ik aan. Het is inderdaad vreselijk hard werken voor de Grieken en ik heb er oprecht respect voor.

    Hier in Nederland is alles natuurlijk ook duurder geworden maar sommige mensen melden dat het in Griekenland extreem duur is geworden en daar zet ik zo mijn vraagtekens bij het ligt er een beetje aan waar je zit en waar je wat gaat eten en drinken (hier bedoel ik dus de toeristen mee hè).

    Wij waren in het voorjaar op Chios en daar was het echt niet duur, voor rond de 20 euro aten en dronken wij 's avond met zijn tweetjes met alles er op en er aan. We zaten wel in een heel rustig vissersplaatsje en dat scheelt natuurlijk een boel. Vorig najaar in Parga was dat wel eventjes anders, daar was het echt veel duurder maar daar zit je ook in vreselijk toeristenoord. Ook daar waren er verschillen in prijs, aan de boulevard veel duurder dan bv. in het bovendorp.

    Wij zijn op vakantie en kijken dan niet zo nauw maar voor de Grieken zal het inderdaad niet meevallen met die lage salarissen.

    Groetjes Mariët

  • Kees

    Dat heeft denk ik allemaal zijn reden, het is natuurlijk in de eerste maanden vandit jaar vrij spannend geweest, oorlog in Irak en SARS, dit waren juist de maanden dat de meeste mensen een vakantie boeken.

    Die mensen hebben dan misschien gedacht dat ze dit jaar maar eens een jaartje overslaan en hun geld aan andere zaken besteed hebben.

    Bovendien gaat het economisch allemaal niet zo goed, en ik moet eerlijk zijn voor mij is het ook een aardige rib uit mijn lijf.

    Ik hoop alleen maar dat het volgend jaar weer beter zal zijn, is belangrijk voor iedereen maar vooral voor de mensen die moeten knokken om het hoofd boven water moeten houden daar aangezien ze zo afhankelijk zijn van het toerisme.

    Groetjes Kees