Kambos/Votsalakia nog eens...

  • Wouter

    De kogel is door de kerk, we (mijn vriendin en ik) gaan nog een paar dagen naar Samos. Na een roerige periode van werk, studie e.d. zoeken we rust. Een paar daagjes strand, maar we willen ook een beetje het eiland zien of richting Turkije. We gaan naar Votsalakia. Uit eerdere posts begrepen we dat het plaatsje nogal afgelegen ligt. Geen probleem hoor maar, rijdt er een bus of kun je gemakkelijk een auto huren?

    dat is mij nog niet duidelijk hopelijk kunnen jullie mij meer vertellen.

    groeten wouter

  • w.eerens

    beste wouter,er gaat een bus van votsalakia,.naar de hoofd plaatsen van het eiland

    met je nederlands rijbewijs,kun je een auto huren,.v.a. 35 euro per dag rij al betrouwbaar auto,de boot voor turkije,.gaat vanaf samosstad en pithagorion,en ik dacht maar weet niet zeker ook van marathokampos,.de boot gaat dan naar de turkse stad kusadazie,.boottocht duurt ongeveer een uur.,

    groetjes willem

    een samos kenner

  • w.eerens

    beste wouter.

    je hebt twee mogelijkheden om naar turkije te gaan,.de boot vertrekt meestal om

    9 uur smorgens komt ongeveer 17.00 uur terug je kunt in kusadasie zelf je dag inplennen of je boekt op samos al de trip naar efeses mee,.dit laatste zou ik zeker doen efeses is echt een wereldwonder,.tenminste als je van oudheid houd.

    groetjes

    een samos kenner

  • Kees

    Hallo Wouter,

    Ik denk dat je er aardig verstandig aan zou doen om een auto te huren op het eiland, maar je moet niet denken dat je in the middle of nowhere bent daar, het eiland is niet zo groot hoor dus met een scooter kom je ook ver, alleen is met de auto comfortabeler en veiliger.

    Kijk wel uit met huren, zorg dat de verzekering enzo goed zit , beter meeverlegen dan onverlegen.

    Mocht je geintresseerd zijn ik heb op mijn site wel enkel foto's staan van votsalakia, tis ff zoeken maar ze zijn er wel, staat ook wel een goed adresje op voor het huren van vervoersmiddelen, als je meer wilt weten neem dan ff een kijkje daar.

    Veel plezier en ontspanse,

    Kees

  • Wouter

    Nog tot vrijdagochtend wachten, en dan is het zover. Bedankt voor de tips!

  • Rob en Ria

    Als je op vrijdag vliegt ,welke vlucht heb je dan!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ik sta nl.vrijdags als hostess op het vliegveld!!!

    Groetjes Ria woonachtig op Samos

  • Angelique

    Hoi Ria,

    Hoe laat sta je daar altijd op vrijdag???

    Wij komen op vrijdag 18 juli aan.

    We hebben er zo een zin in. En wat denk je mijn man neemt zijn loopspullen mee zodat hij kan hardlopen daar. hahaha

    Wie weet ga ik wel een fiets huren!!!!!

  • Wouter

    Ergens in de ochtend. We vertekken om 5.30 uit Nederland.

  • Rob van Ria

    heyyyyy, ik word ook volgende week donderdag weer op de maatschappij losgelaten, dus ik vlieg ook vrijdag de 18de terug naar huis. Alleen gaat mijn vliegtuig pas om 6 uur (Martinair). half zes zal wel transavia zijn ??

  • Angelique

    Hoi Rob

    Dat is wouter die om 5.30 gaat vliegen. En hij gaat morgen ( 10 juli ) al naar Samos. Wij vliegen om 8.20 met dutchbird.

    Maar wel op dezelfde dag dus !!!!!!!!

    Groetjes Angelique