Votsalakia/Kambos

  • Marinka

    Ik ga dit jaar voor het eerst naar Samos. Naar het (kleine) plaatsje Votsalakia…

    Mijn vraag: Is er iemand die daar is geweest? Heeft iemand nog bruikbare tips??

    Bij voorbaat dank!

    Met vriendelijke groet, Marinka

  • w.eerens

    hallo marinka,.jij gaat naar votsalakia ?? dat is een lange weg langs de zee

    stranden in overvloed,.en eetgelegenheden en wat winkeltjes,.hou je van het strand ? dan zit je goed,.het is ongeveer 80 minuten van samos stad en de luchthaven,.wil je iets zien van samos zul je vervoer moeten regelen

    een samos kenner

    w.eerens

  • Marinka

    Hartelijk bedankt voor het antwoord, ik heb geen problemen met de rust. 80 minuten is wel erg ver weg, vervoer zal ik idd. moeten regelen. Heb rijbewijs maar zie het autorijden niet erg zitten. Ook qua prijs lijkt het mij erg duur. Scooter rijbewijs heb ik helaas niet… En is verplicht toch? Waarschijnlijk zal ik mij dus moeten laten vervoeren door een ezel. :) Komen er erg veel jongere op Samos? Ik hoor dat nl niet zoveel. Vind ik overigens geen punt.

    M.vr.gr. Marinka

    w.eerens schreef:

    >

    > hallo marinka,.jij gaat naar votsalakia ?? dat is een lange

    > weg langs de zee

    > stranden in overvloed,.en eetgelegenheden en wat

    > winkeltjes,.hou je van het strand ? dan zit je goed,.het is

    > ongeveer 80 minuten van samos stad en de luchthaven,.wil je

    > iets zien van samos zul je vervoer moeten regelen

    >

    > een samos kenner

    > w.eerens

  • w.eerens

    hallo marinka,.allereerst over auto rijden op samos,het wegennet op samos rondom het eiland is gewoon goed,tot zeer goed,een auto huur je al vanaf 35 euro

    per dag,.je hebt een auto rijbewijs,. wel nu een lichte brommer kun je huren,.om 80 minuten op een ezel te zitten om even naar samosstad te gaan zie ik niet zitten,ha ha wat mij betreft komt gelukkig niet veel jeugd op samos(daar zijn andere eilanden voor),groetjes

    willem

  • Marinka

    Hallo Willem,

    Nogmaals bedankt! Ik ben overigens zelf pas 21… en ga toch naar Samos!!!

    En ja, voor de rust! Dus ik ben blij dat het niet een ‘druk’ eiland is.

    Voor als je nog naar Samos gaat een fijne vakantie gewenst!

  • Alex

    Er is maar een plek die erger is en dat is Karlovassi. In Votsalakia e.o. stikt het van de duitsers en het is van god en alleman verlaten

  • Alex

    Kleine correctie. Een auto huur je al vanaf 20 tot 25 euro bij gerenomeerde bedrijven

  • w.eerens

    jazeker als jij dat een auto noemt ?? voor 20 euro per dag,.tjongetjonge een flinstone car

  • Rob en Ria

    Een auto huur je vanaf VEERTIG euro, mits je met een oud wa-verzekerd geval de weg op wil,….. en voor die prijs heb je een kleine hobbekist, net als in Nederland. Ook hier in Griekenland geld dat alles zijn prijs heeft, dus ook auto's huren

    Krijg maar een (klein) ongelukje, en je weet waarom er zoveel verschil zit in huurprijzen. Heb zelf veel kennissen binnen deze branche, en weet waar ik over praat. Bij huur LET OP…….. altijd bij een bedrijf dat bij een of andere gerenomeerde keten aangesloten is. Zoals Sixt, Hertz, Or whatever

  • w.eerens

    beste alex als je geen duitsers wilt tegenkomen op vacantie,.weet je wat je dan moet doen,,?? lekker thuis blijven,.want je komt ze overal tegen,.v.a november werk ik in het p.krugerpark in zuid afrika,.zelfs tussen de olifanten hoor je duits,.

    nou en mij stoort het niet

    w.eerens