waarschuwing

  • w.eerens

    voor mensen die naar samos gaan en voornemens zijn een scooter of jeep te huren,de laatste drie jaren is politie op samos zeer streng gaan optreden tegen de toeristen (weggebruikers) in mijn ogen veel te streng,.bv vroeger werd s'nachts nooit gecontroleerd nu wel ,.5 km te hard rijden komt je duur te staan,.in de jeep geen gordel om 40 euro,.die je zelf moet gaan betalen in samos stad,kost je gemakkelijk 3 uur van je tijd,.jammer en zo kan ik nog wel vanalles opschrijven,.

    de oude grieken rijden in oude vervallen auto;s dat vind men ok, ze zijn dus veel te streng op toeristishe weggebruikers.ik neem vaker deel aan toeristen vraagstukken in de dorpsraad,.waar ik dit probleem heb aangekaart,.ps kijk goed uit waar je een voertuig huurt.

    w.eerens

  • f.zeeberg

    Hoi, bedankt voor de tip, maar moet je nu ook in nederland een of ander scooterbewijs bij het CBR halen voordat je een scooter mag huren???

  • Truus en Willem

    Voor zover ik weet moet je een bromcertificaat hebben voor een scooter tot 50 cc. Een autorijbewijs is zou niet voldoende zijn.

    Let wel op, want veel scooters zijn boven de 50cc en daar heb je een motorrijbewijs voor nodig.

    Verder wordt er behoorlijk gecontroleerd op het dragen van een helm, waarbij de toeristen eerder beboet worden dan de Grieken, want wij zijn in ons eigen land óók gewend een helm te dragen.

    Wij nemen altijd onze eigen (zomer)helm mee.

    Groet, Truus en Willem

  • w.eerens

    beste truus en willem,.tot 49cc volstaat een auto rijbewijs,.heb je dat niet moet je een brommer certifikaat hebben.

    groetjes willem

  • neihof

    hallo willem

    wanneer ben jij er voor het laatst geweest ,want nu moet je een brommercertificaat hebben ,word overal bij vermeld

    groetjes jeanet

  • eric linssen

    wat is de voordeligste betrouwbare autoverhuurder?

    gr

    eric