Net terug

  • Ellen

    Gisteren teruggekomen na een heerlijke ruime week in Pythagorion te hebben doorgebracht. Aanrader is om te gaan eten bij restaurant Polykrates aan de boulevard. Ik heb er een aantal geprobeerd, maar dit restaurant vond ik het beste. Ook vreselijk aardige bediening (bedankt Adonis en Thanassis, doe ze de groeten). Ze hebben zelfs speciaal voor mij chorta klaargemaakt, omdat toeristen dat niet kennen en het dus niet op het menu staat. Wat het is? Zoek dat maar eens uit… Ook leuk is een dagtripje met de boot van kapitein Yannis op de boot tegenover Polykrates. Om 10 uur vloeit de wijn al, en dat gaat maar door. Yannis is een echte entertainer, je wordt wel de hele dag vermaakt. Maar ja, je kunt voor de rest toch lekker uitrusten op het strand? De frappé is het best, en goedkoopst, in het kafinion in de hoofdstraat, met de blauwe stoeltjes, op de hoek. Veel plezier op Samos, ik kom zeker nog een keertje terug!

    Ellen (Eleni)

  • kezzie

    Hoi

    Wat fijn om te horen in welk hotel appartement zat je. Heb je nog wat meer tips voor mij aub ik vertrek as vrijdag naar pythagorion , en heb je tips al genoteerd.

    groetjes kezzie

  • Ellen

    Hoi Kezzie en anderen,

    Appartement was Paris Sea. Goeie locatie, namelijk drie stappen van het strand en de boulevard. Appartement was niet echt geweldig, maar voldoet. Is oud en het sanitair werkt niet zo goed. Misschien is er iets beters te vinden.

    Nog een leuke tip: fiets huren en richting Ireon fietsen. Heerlijk langs de boomgaarden en de velden met bloeiende bloemen. Goed te doen als je vroeg vertrekt. Daarna richting Mili, een heel lief dorpje met een dorpspleintje, waar je uren onder de bomen kunt zitten met een hap en een drankje. Volgens de Milinezen is het daarna maar 20 minuten lopen naar het klooster, maar dat is dus een uur (ervaring!). Wel mooi om te doen, als het niet te warm is, prachtige uitzichten. Ik vond de jeepsafari ook best leuk, zie je nog eens wat van Samos buiten de gebaande paden. Zit een lekkere lunch bij. Wel warm aankleden, want dat schijnt altijd fris te zijn in de bergen. Ik had de hele dag regen, maar dat is uitzonderlijk.

    Groetjes, Eleni

  • kezzie

    bedankt voor je reactie ellen.

    ik zit in app. evelin dus moet nog afwachten hoe het er uit zal zien.

    verder ben ik van plan om een jeep te gaan huren en dan het eiland rond te trekken.(3 dagen)

    dan nog een boottochtje, verdre zie ik het wel.

    groetjes kezzie.

  • tonstegers

    yannis is alles behalve leuk.

    is net de griekse vader abraham.

    ik ken hem al meer dan 25 jaar

    het is een puur comerciele centeklopper.

    als er een zakenman rondloopt in griekenland dan is hij het wel.

    wil dan de echte griek uithangen , maar vraag de grieken maar eens hoe ze over hem denken!!

  • Ellen

    Toch geen probleem als iemand commercieel is? Iedereen pikt een graantje mee van het toerisme op Samos en waarom ook niet. En ik vond voor wat je voor dat geld kreeg het best waard. Ik zie ook wel dat Yannis een goede acteur is en vooral de exentrieke Zorba-Griek speelt, met z'n dansen en ouzo enzo. Dat is wat toeristen verwachten, denkt hij. Maar voor een dagje is het best uit te houden.

    Ellen

  • Rob en Ria

    Hoihoi,

    Als je toch naar Pythagorion wilt, is voor mij Samiopoulia appertementen een absolute aanrader. een heel kleine acco met echte familiaire sfeer………..

    Mijn vrouw werkt hier als reisleidster, ik heb daar geen enkel belang bij, om daar reclame voor te maken, maar daar vind ik het leuk om te zitten…Gewoon echte griekse sfeer, heerlijk huiselijk…….zonder zorgen

  • Rob en Ria

    hoi,

    ik ben Ria ,en ik woon hier!

    Wij gaan altijd dat altijd zelf in de bergen enzo halen,in het wild

    Lekkerrrrrrrrrrrrrr

    Weet je ook hoe je het zelf moet klaarmaken!!

  • Rob en Ria

    Jij kent duidelijk de grieken niet!!!

    Maarja dat kan ook niet als je niet verder kiijkt dan je neus lang is,en ik kan het weten want……………………ik woon hier!Dat is tiepisch nederlands altijd commentaar!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Zou je volgend vakantie in tuerkije doorbrengen>

    Ria

  • Ellen

    Hallo Rob en Ria,

    Tegen wie heb je het nou, ik heb niks tegen kapitein Yannis…

    Kom trouwens al heel wat jaartjes in Griekenland, en niet alleen Samos.

    Ellen